Povsem uničena železniška proga med Borovnico in Pivko

Proga Koper-Ljubljana je na odseku med Borovnico in Pivko povsem uničena, pravi predsednik uprave Slovenskih železnic. “Vozno mrežo bo treba na novo zgraditi. Gre za katastrofo, ne samo za nesrečo,” pravi predsednik uprave Slovenskih železnic Dušan Mes.

Železniška postaja Pivka Foto: Valter Leban
Železniška postaja Pivka Foto: Valter Leban

KOPER > Na tem odseku v tem trenutku vsaj 300 delavcev odstranjuje žice in drevje, da bi progo vsaj toliko očistili in v prihodnjih dneh usposobili za dizelske lokomotive. Z električnimi lokomotivami po tej progi še kar nekaj časa ne bo mogoče. Na progi ležijo potrgane žice, podrti stebri, les, in drevje. “Več ekip 24 ur na dan čisti progo kljub temu, da zdaj spet pada leden dež,” je včeraj popoldne poročal Dušan Mes.

Načrtuje, da bi jutri lahko tovor iz pristanišča in do njega odpeljala prva dizelska lokomotiva. “Do konca tedna bomo lahko prišli na čisto s tovorom v Luki in bo promet potem nemoteno tekel z dizelskimi lokomotivami in bomo zagotovili enako kakovost storitev za vse kupce SŽ in Luke Koper,” pravi Mes. Preostala Slovenija pa bo danes zvečer prevozna po železnici, je zagotovil. “Poskrbeli smo, da imamo dovolj dizelskih lokomotiv, lahko si jih tudi izposodimo v sosednjih državah.”

Kar nekaj mesecev bo pa trajalo, da bodo električne lokomotive lahko znova začele voziti po celotni progi Ljubljana-Koper.

Neposredne škode na Slovenskih železnicah je za več deset milijonov evrov. Poleg tega imajo Slovenske železnice vsak dan 300.000 evrov izpada prihodka na tovornem prometu in še 100.000 evrov na potniškem. V prihodnjih mesecih pa morajo računati tudi na bistveno višje stroške, ki jih prinaša promet z dizelskimi lokomotivami, ki pa so tudi počasnejše od električnih. “A zdaj je ključno, da zagotovimo kolikor toliko normalen promet po tej najpomembnejši progi,” poudarja Mes.

KG


Najbolj brano