Začenja se prenova železniške postaje

Na divaški železniški postaji se je začela 33 milijonov evrov vredna prenova, med katero bodo odstranili več kilometrov tračnic, postavili pa nove perone, dostope do njih in dva podhoda za pešce, predvsem pa omogočili višje hitrosti prog proti Kopru in Trstu. Prenova bo predvidoma končana v dveh letih.

Boris Gombač: “Precejšnji izkopi, ki so predvideni za širitev postaje, se bodo zaradi zaščite kraškega sveta izvajali brez miniranja.”  Foto: Bogdan Macarol
Boris Gombač: “Precejšnji izkopi, ki so predvideni za širitev postaje, se bodo zaradi zaščite kraškega sveta izvajali brez miniranja.”  Foto: Bogdan Macarol

DIVAČA> Po letu 1975, ko je bila končana elektrifikacija proge med Divačo in Koprom, in po letu 1987, ko je bil v Divači zgrajen divaški lok, s čimer je bila omogočena pot tovornih vlakov po tako imenovanem “soškem koridorju” med Koprom in Jesenicami brez obveznega ustavljanja v Divači, se tako obeta postaji nova velikopotezna obnova. Železniška postaja v Divači ima pomembno mesto v delovanju železnic. Tu se stikata peti koridor (Lyon-Trst-Ljubljana-Ukrajina) in povezava Koper-Divača. “Ob načrtovanem drugem tiru do Kopra bo postaja v kratkem deležna velikih gradbenih posegov. Predvidena je odstranitev več kilometrov obstoječih tirov in kretnic,” pove domačin Boris Gombač, zaposlen na Prometnem inštitutu v Ljubljani, v službi za raziskave in razvoj.

Je tudi član slovensko – italijanske medvladne komisije za izgradnjo železniške povezave Trst-Divača in Koper-Divača ter več delovnih teles pri Svetovni železniški zvezi UIC.

“Nove bodo inštalacije, komunalni vodi in protihrupna ograja, kot tudi peroni, ki bodo pripravljeni v skladu z novimi evropskimi varnostnimi normami. Novost bodo tudi izvennivojski dostopi do peronov. Zaradi potreb po dodatni električni energiji bo potrebno razširiti tudi napajalno postajo,” še našteva Gombač.

Proga ne bo več delila

Ker se bo postaja razširila proti jugu, bo potrebno porušiti in zgraditi tri nove nadvoze, dva v smeri Gornjih Ležeč in enega proti Kopru. Ob širitvi bo “padlo” tudi nekaj drugih objektov, med drugim tudi vodni stolp, ki sicer ni več v rabi, saj je služil za napajanje parnih lokomotiv, a ima zgodovinsko pričevalno vrednost.

“Ker je Divača zaradi postaje in tirov razdeljena na dva dela, bosta po načrtih zgrajena tudi dva nova podhoda za pešce pod postajo. Eden bo šel vzhodno in bo povezal center naselja z Gabrovim naseljem, drugi pa bo v smeri proti Sežani in bo povezoval zahodni del Divače,” razloži Gombač.

Prenova postaje, ki bo predvidoma stala 33 milijonov evrov, naj bi bila po načrtih končana v dveh letih. Ker je pogodba že podpisana, so se dela na terenu že začela.

“Precejšnji izkopi, ki so predvideni za širitev postaje, se bodo zaradi zaščite kraškega sveta izvajali brez miniranja. Delo s stroji, ki povzročajo vibracije, bo omejeno le na dnevni čas med 7. in 19. uro,” Gombač pojasnjuje način dela.

Vlaki bodo vozili mnogo hitreje

Ko bo drugi tir končan, bodo na progi do Kopra možne hitrosti do 160 kilometrov na uro, na hitri progi Divača-Trst pa do 250 kilometrov na uro.

“Ob načrtovani novi trasi tudi med Divačo in Ljubljano, ki bo omogočala večje hitrosti, je rekonstrukcija železniške postaje Divača nuja, saj bo šele ta omogočala istočasne prevoze vlakov v smeri Ljubljana-Koper in obratno, brez zamudnega sekanja smeri voženj,” je Gombač še povzel potrebo po rekonstrukciji postaje.

BOGDAN MACAROL


Najbolj brano