Z vlakom in avtobusom iz Ljubljane v Škocjanske jame

V organizaciji Slovenskih železnic, Parka Škocjanske jame in občine Divača si je včeraj ogledala turistične znamenitosti Divače in Škocjanskih jam množica novinarjev in predstavnikov turističnih agencij, ki so sem prišli z vlakom in naprej odšli z avtobusom.

Škrateljnova domačija z muzejem slovenskih filmskih igralcev postaja čedalje bolj zanimiva za turiste Foto: Bogdan Macarol
Škrateljnova domačija z muzejem slovenskih filmskih igralcev postaja čedalje bolj zanimiva za turiste Foto: Bogdan Macarol

DIVAČA, MATAVUN> Ob napovedi poglobljene krize naj bi ravno taka naveza že v naslednjem letu množično zmanjšala uporabo osebnih avtomobilov.

Na sproščeno potovanje do Krasa je vlak iz Ljubljane odpeljal ob 7.40. V Divači so si potniki ogledali Muzej slovenskih filmskih igralcev v Škrateljnovi domačiji, se z avtobusom odpeljali do Škocjanskih jam in se zvečer vrnili v Ljubljano. Mirno, varno, poceni in okolju prijazno, se je včeraj prepričalo 80 predstavnikov turističnih agencij in novinarjev.

“Z eno potezo smo dosegli dvoje: domačim in tujim turističnim promotorjem iz Avstrije, Nemčije in Hrvaške smo razkazali znamenitosti, obenem pa smo predstavili obliko integralnega potniškega prometa, ki uspešno deluje že peto leto,” je povedal pobudnik akcije Dobrivoje Subić, ki je zaposlen na železnici, je pa tudi divaški občinski svetnik.

Integralni prevoz vabljiv za turiste

“Vse dni v letu, pozimi trikrat, poleti štirikrat na dan, se lahko turisti poslužujejo zastonj avtobusa, ki povezuje železniško postajo v Divači in informacijski center parka v Matavunu. Med njimi so v porastu gosti iz Japonske in Kitajske, ki k nam pridejo z letali, ter študenti backpackerji (turisti z nahrbtniki, op. av.),” je povedala predstavnica parka Jana Martinčič.

Težo dogodku so dali Bojan Žlender, generalni direktor direktorata za promet na ministrstvu za infrastrukturo in prostor, divaški župan Drago Božac, direktorica parka dr. Gordana Beltram in direktorica Razvojnega centra Divača Nataša Matevljič, ki so vsak s svojega vidika sestavili gostom sliko o turističnih potencialih prostora in povezavah s sodobnimi oblikami trajnostnega prometa.

Študentje letos množično z vlakom

Da so vlak letos znova odkrili tudi mladi, je potrdil tudi Boštjan Koren, direktor potniškega prometa pri Slovenskih železnicah. “Preboj smo naredili zlasti pri študentih, ki so stali v vrstah za nove subvencionirane vozovnice za 10 voženj mesečno, ki so ne le cenovno ugodne, temveč omogočajo tudi brezplačno uporabo mestnega prevoza,” je povedal Koren, ki je predlani magistriral na koprski Fakulteti za management na temo Razvoj integriranega javnega potniškega prometa v Sloveniji.

“V navezavi z integriranimi rešitvami, takimi, kot že delujejo med Divačo in Parkom, kjer potnik kupi že v Ljubljani karto do Škocjanskih jam, želimo na navezo vlak-avtobus po celi državi spet povabiti tudi zaposlene, pohodnike in kolesarje ter skupine, ki imajo za povrh kar 50 odstotni popust,” je nakazal možni svetlejši jutri tudi za domače železnice.

Ob dokazano nižjih cenah naveze vlak-avtobus v primerjavi z avtomobili je argumente za smelejše integralne prometne rešitve po njegovem potrebno iskati tudi zaradi okoljskih vidikov. Po raziskavah EU na povprečni razdalji 45 kilometrov namreč več kot dvakrat bolj škodujemo okolju in sebi, če to razdaljo prepeljemo z osebnim avtomobilom, namesto da bi jo prepotovali z vlakom. Recesija bo tako očitno v kratkem spremenila tudi naše prometne in potovalne navade. BOGDAN MACAROL


Najbolj brano