Vse (enosmerne) poti vodijo na zahod

V mestu Sežana je občinska uprava nekaj ulic spremenila v enosmerne. Nekaj jih je tudi obnovila in ob njih uredila pločnike. Skupaj s tremi novimi krožišči naj bi nove pridobitve izboljšale pretočnost vozil ter povečale varnost pešcev in kolesarjev.

Dovoz v Kosovelovo ulico z železniške postaje po novem ni več možen
 Foto: Bogdan Macarol
Dovoz v Kosovelovo ulico z železniške postaje po novem ni več možen  Foto: Bogdan Macarol

SEŽANA > Potem ko je občina Sežana v preteklih letih več vlagala v obnovo vaških jeder in podeželske infrastrukture, je letos bolj širokopotezno začela obnavljati in spreminjati režim posameznih ulic v mestu.

V prihodnosti na občinski upravi napovedujejo uvedbo enosmernega prometa še na nekaterih drugih ulicah v mestu Sežana, predvsem tam, kjer ni možen dvosmerni promet. Z Direkcijo RS za ceste potekajo tudi razgovori glede nadaljnje ureditve krožišč, in sicer dveh na Partizanski cesti ter enega na Bazoviški. Glavni investitor slednjega bo DRSC, občina Sežana pa bo nastopila kot soinvestitor.

Po enosmernem prometu, ki ga je že lani jeseni uredila pri vrtcu (v Ulici Jožeta Pahorja) ter kasneje v Ulico Ivana Turšiča in na območju Vidmašča, je julija začel veljati enosmerni promet tudi na večini Cankarjeve ulice (do bolnišnice in naprej do Lenivca). Te dni pa je postala enosmerna tudi Kosovelova ulica od srednješolske telovadnice do železniške postaje, znana tudi kot Črna pot. “Obe ulici imata ozko vozišče, po katerem je bil dvosmerni promet otežen. Vozila so se ob srečevanju zaustavljala, vozila po bankinah in zelenicah, med njimi je prihajalo tudi do oplazenj. Ob spremembi režima je bil urejen tudi pas za pešce. Ker je hitrost tu omejena na 30 kilometrov na uro, je dovoljena tudi vožnja za kolesarje iz nasprotne smeri,” je razloge za spremembe navedla Mateja Grzetič Žerjal z občinske uprave.

Zakaj le proti meji?

Na vprašanje, zakaj vse enosmerne ulice vodijo proti meji, kar pomeni, da je v primeru zaprtja Partizanske ceste nemogoče priti skozi Sežano v nasprotni smeri, na občini navajajo, da je edina varna obvoznica avtocesta. “Ob primeru zapor na Partizanski cesti, kot se redno dogaja tudi ob občinskem prazniku, pa poteka obvoz po Stjenkovi in Kosovelovi ulici ter Bazoviški cesti,” dodajajo.

Za smer proti zahodu pa ima vsaka ulica svoj razlog, pojasnjujejo: ulica mimo vrtca zaradi utesnjenega in nepreglednega krožišča ob Mercatorju, zaradi česar bi ob vključevanju na Partizansko cesto nastajale daljše kolone vozil. Zaradi istega vzroka je bila določena vozna smer tudi po enosmernem delu Cankarjeve ulice, od križišča z Ulico pod Taborom do križišča z Ulico Ivana Turšiča. Hkrati je željo po ureditvi enosmernega prometa v smeri bolnišnice izrazilo tudi vodstvo bolnišnice.

Manj varna možnost za dijake

Nekoliko drugačne pa so razmere na spremenjenem delu Kosovelove ulice. “Sprva je bilo mišljeno, da bo enosmerni promet potekal iz smeri Kolodvorske ulice, kjer je železniška postaja, do križišča s Stjenkovo ulico, kjer je športna dvorana. Pri pripravi projektov pa je bilo ugotovljeno, da bi bilo treba na podlagi že sprejetega sklepa, ki predvideva zaporo dela Kosovelove ulice mimo osnovne šole v času šolskega pouka, uredili zaporo Stjenkove ulice v dopoldanskem času, in sicer v delu, kjer stoji srednješolski center. Ker bi na ta način po nepotrebnem obremenili Kidričevo ulico, je bil na seji občinskega sveta sprejet predlog o enosmernem prometu v nasprotni smeri,” so argumentirali na upravi.

To pa je povzročilo nekaj zapletov za avtobusni dovoz dijakov. Ob dejstvu, da srednja šola nima avtobusnega postajališča, kot varne možnosti na občinski upravi navajajo tri predloge: da v dogovoru z osnovno šolo avtobusi zapeljejo na tisti del Kosovelove ulice, ki je zaprt za promet in tam v avtobus varno izstopajo in vstopajo dijaki; da voznik avtobusa dijake odloži in naloži na avtobusni postaji (ki je kakih dvesto metrov oddaljena od srednješolskega centra), ali pa, da voznik avtobusa pripelje po Stjenkovi ulici iz smeri Partizanske ceste, dijaki pa izstopajo in vstopajo ob srednješolskem centru, nato pa zapelje na Kosovelovo ulico v smeri železniške postaje.

Kot je včeraj pojasnil ravnatelj Šolskega centra Dušan Štolfa, so se z avtobusnimi prevozniki dogovorili, da učence pripeljejo do šole in jih odpeljejo po tretji različici - po Stjenkovi ulici, čeprav tudi ta ni dobra, niti varna. Šolarji morajo namreč pred ali za avtobusom prečkati cesto, saj iz avtobusa izstopijo na desni strani ulice, šola pa stoji na levi.

Poleg tega avtobus ustavi kar na cesti, saj postajališča za avtobuse ob srednji šoli ni, čeprav je šola zanj občino zaprosila že pred poldrugim letom.

“Uvedba enosmernega prometa po delu Kosovelove ulice pa ima še eno hibo: edino parkirišče za naše zaposlene je parkirišče desno ob srednješolski športni dvorani, kjer je že enosmerna cesta. Zato smo občino zaprosili, da bi bila Kosovelova ulica dvosmerna vsaj teh dvajset metrov od Stjenkove do parkirišča,” je še dodal ravnatelj.

Kazni in opozorila za kršitelje

Občina je poleg tega v zadnjih tednih obnovila robnike in pločnik na obeh straneh Kidričeve ulice, asfaltirala 640 metrov ceste Terminal - vzhod ter zgradila tri krožišča: pri jaslih, pri Sparu ter pri servisu Renault.

Ker so to sploh prva krožišča v mestu, bo občinski Svet za preventivo in vzgojo v cestnem prometu v sodelovanju s Policijsko postajo Sežana, Avtošolo Jorgič in Društvom upokojencev Sežana v petek (ob 16. uri) vsem zainteresiranim, zlasti pa starejšim voznikom, predstavil vožnjo v krožiščih. Zbirno mesto bo na parkirišču pri novem vrt-cu (jaslih).

Vožnjo skoti krožišča, predvsem pa spoštovanje enosmernih ulic in drugih novosti bodo poleg policistov nadzirali tudi redarji. “Policisti ukrepajo v skladu z zakonskimi določbami in se odločijo za izdajo plačilnega naloga ali samo opozorila, glede na okoliščine in zakonske pogoje. Za kršitev prometne signalizacije je predpisana globa v višini 160 evrov.,” so pojasnili na Policijski upravi Koper.

BOGDAN MACAROL


Najbolj brano