V službo z električnim kolesom?

Bi se peljali v službo z električnim kolesom? Bi poganjali pedala, če kolesarjenje ne bi bilo naporno in bi v službo prispeli sveži, nič prepoteni? V skupini Mathitech so prepričani, da se bo marsikdo odločil za to - zaradi ekološke zavesti, prihranka pri gorivu in lažjega parkiranja.

Enrico Merlani želi na Krasu povezati visoko tehnologijo,  ekologijo in nove oblike turizma Foto: Tina Čič
Enrico Merlani želi na Krasu povezati visoko tehnologijo, ekologijo in nove oblike turizma Foto: Tina Čič

SEŽANA > Zato v Sežani in Dolini pri Trstu razvijajo nov prototip kolesa, ki ga bo lahko voznik poganjal z močjo svojih nog ali pa ga bo z enostavno montažo električnega motorja in baterij spremenil v električno kolo.

Njegova prednost bo v tem, da bo znatno lažje od konkurence, saj bi skupaj z motorjem tehtalo le približno 19 kilogramov. “Postopki za patentiranje že tečejo,“ je včeraj v Sežani dejal Enrico Merlani, ustanovitelj in direktor slovenske družbe Mathitech d.o.o. ter matične skupine Mathitech Engineering Group iz industrijske cone pri Dolini v sosednji Italiji.

Mathitech je včeraj v Sežani odprl Bike center - center za prodajo in servisiranje koles ter Inkubatorju predstavil svojo dejavnost, ki sega tudi na področje biomedicine, ekološkega turizma in ekološke mobilnosti.

Iz Trsta v Sežano

“Leta 2010 smo potrebovali velike prostore za novo proizvodnjo na področju bio tehnologije. V Dolini pri Trstu smo imeli približno 400 kvadratnih metrov in 300 smo jih že uporabljali za proizvodnjo koles,” je razloge za prihod v Slovenijo opisal Merlani.

1200 kvadratnih metrov prostora je našel v sežanskem Inkubatorju, od koder se je takrat “izselila” družba Gold Club. V Inkubatorju so našli dobre partnerje (na primer podjetje Koped), v direktorju Inkubatorja Stojanu Gorupu pa dobrega svetovalca. “Res sem zelo zadovoljen,” pove Merlani in doda, da njegova dejavnost in družina segata čez mejo: “Moja mama je iz Staroda, moj oče iz Trsta, moja žena s Črnega Vrha.”

Zadovoljen je tudi z delom davčne uprave in drugih državnih institucij.

Na dopust z e-kolesom?

Še pred letom dni ni bil posebej navdušen nad razvojem električnih koles, Mathitech je izdeloval le “klasična” kolesa. “Sem kolesar in športnik, zakaj moram dati motor na kolo? S kolesom se peljem na Kokoš,” je razmišljal, dokler ni na sejmu Eurobike v Nemčiji ugotovil, da je 30 odstotkov novih koles električnih, torej morajo imeti svoje prednosti.

Mathitechova hčerinska družba Mabitur sodeluje z vatikansko družbo za organizacijo in promocijo romanj (Opera Romana Pelegrinaggi), skupaj pripravljajo projekt romarskih in turističnih poti za kolesarje.

Z njim bodo “pokrili” celotno Evropo, zraven lahko priključijo tudi Kras in Istro, pove. Če bo turist s kolesom potoval od Rima do Firenc, bo lahko nadaljeval pot do Trsta z vlakom in nato raziskoval Kras s kolesom, pojasni.

Nova delovna mesta

“Če moramo narediti prototip, ga bomo naredili tu, ker smo blizu,” obeta Merlani, ki skupaj s svojimi sodelavci razvija tudi projekt mreže točk, kje bo mogoče zamenjati ali napolniti baterije električnih koles ter zagotoviti servisiranje in vzdrževanje koles.

In čeprav so načrti zastavljeni dolgoročno, so prve zaposlitve na Krasu že pred vrati: v Bike centru bodo v prvi fazi odprli dve novi delovni mesti, v proizvodnji in razvoju pa še 15 do 17 delovnih mest. Iščejo predvsem inženirje in elektrotehnike, ki so se pripravljeni učiti, pove Merlani.

TINA ČIČ


Najbolj brano