V Kobilarni Lipica želijo izobraziti mlade

V dolgoročno naravnani strategiji razvoja Kobilarne Lipica bo veliko pozornosti namenjene predvsem izobraževanju. Tako bodo ponudili višje oblike certificiranega izobraževanja o konjih in jahanju, za katere imajo največ povpraševanja iz tujine. Izobraževanje pa bodo namenjali tudi mlajšim, med katerimi želijo v prihodnosti pridobivati jahače.

V.d. direktor Kobilarne Lipica Boštjan Bizjak
V.d. direktor Kobilarne Lipica Boštjan Bizjak 

LIPICA> Tako bi radi mladim dijakom in študentom nudili možnost učenja jahanja in spoznavanja konjev lipicancev, mogoče celo skozi kakšen izbirni predmet, je na današnjem pogovoru z novinarji poudaril v.d. direktorja Kobilarne Lipica Boštjan Bizjak. V prihodnjih desetih letih bo večina sedanjih jahačev odšla v pokoj, tako da bi se kaj lahko zgodilo, da bi ostali brez nujno potrebnih delavcev.

“O kobilarni v Lipici je potrebno začeti razmišljati kot o kobilarni in kot kulturnem spomeniku in ne o tem, kako na različne načine sem pripeljati kar največ gostov. Teh je vsaj na vrhuncih sezone skorajda preveč,” je poudaril Bizjak. Lansko leto je Kobilarno Lipica obiskalo približno 100.000 obiskovalcev, največ jih je bilo med aprilom in oktobrom.

“Lastno izobraževanje in prenašanje izkušenj starejših delavcev na mlajše je zato nujno,” je bil jasen Bizjak. Na tak način bi pridobili nabor mladih, med katerimi bi bili zagotovo tudi potencialni jahači, ki bi jih po zaključku izobraževanja lahko zaposlili v Kobilarni Lipica.

Letošnje leto bo po Bizjakovih besedah “nastavljanje stvari za naprej”, saj želita s strokovnim vodjem kobilarne Janezom Rusom pripraviti takšno vizijo dolgoročnega razvoja, ki v prihodnosti ne bo več odvisen od menjav direktorjev in strokovnih vodij. Temu sledijo tudi s predlogom drugačnega načina dela, v katero sodi zmanjševanje števila predstav ter omogočanje ogleda vodenih treningov lipicancev.

V vodstvu Kobilarne Lipica razmišljajo, kako bi število obiskovalcev enakomerno razporedili preko celega leta in obiskovalce privabili tudi v času nizke sezone, torej v zimskih mesecih.

Bizjak razmišlja tudi, da ne bi bilo potrebno razdružiti sedanjega javnega zavoda in hčerinske družbe Lipica Turizem. Morali bi le popolnoma ločiti dejavnosti ter razmišljati o tem, kaj še ponuditi obiskovalcem Lipice in ne prodajati hotelskih postelj. “Vprašati se bo treba, kateri so naši ciljni gostje in kaj bomo tu še lahko naredili,” je zaključil Bizjak.

STA


Najbolj brano