Tri nove različice trase hitre proge med Trstom in Divačo so za Sežančane nesprejemljive
O progi Madrid-Trst-Ljubljana-Budimpešta, na kateri bi vlaki vozili s hitrostjo do 250 kilometrov na uro, v javnosti ni skoraj nobene informacije, čeprav se politiki o njej že nekaj časa dogovarjajo in čeprav projektanti že nekaj časa rišejo njene različice.
SEŽANA> Ljudi ob morebitni bodoči progi to še kako zanima, zato smo nekaj podatkov poiskali v občinah, po katerih naj bi zakopali stroji in zatem švigali vlaki.
Tri različice nove trase hitre proge med Trstom in Divačo, ki jih je pred v projekt vpete občine položila meddržavna komisija, so za sežansko občino nesprejemljive. Med težavami so ali bližina vasi, mimo katerih naj bi peljala proga, ali kmetijska zemljišča, ki bi jih uničila. Sporen je tudi način komuniciranja z nosilci projekta, ki dajejo premalo časa za preučitev tako pomembnih dokumentov.
Divaški župan Drago Božac nam je pojasnil, da je januarskemu sestanku italijanske in slovenske strani pri projektu gradnje hitre proge Trst-Divača na Brdu sledil sestanek v sežanski občini, kjer so predstavniki Slovenskih železnic občinam podrobneje predstavili projekt dela trase omenjene proge po slovenskem ozemlju.
Nove različice tras divaške občine sicer (še) ne zadevajo, saj naj bi se hitra proga za zdaj zaključila tik pred divaško občino, pri vasi Gorenje, ki je še v sežanski občini. Tam naj bi se hitra proga priključila na obstoječo železniško progo.
TINA M. VALENČIČ
V petkovi tiskani izdaji Primorskih novic podrobneje pišemo tudi skrbeh sežanske občine zaradi morebitnega vpliva nove železniške proge na vodni vir Brestovica in predstavljamo mnenje ministrstva za promet.