TIB Transport ječi pod pezo dolgov nekdanjih lastnikov

Prevozniško podjetje TIB Transport komaj še drži glavo nad vodo. Že več mesecev ne zmore poravnavati obveznosti, neplačanih dolgov se je nabralo že za skoraj šest milijonov evrov. Novi, zdaj še vršilec dolžnosti direktorja Zlatko Jenko, je prepričan, da je možen preobrat, a brez dokapitalizacije ne bo šlo.

Zlatko Jenko Foto: Tomo Šajn
Zlatko Jenko Foto: Tomo Šajn

ILIRSKA BISTRICA > TIB Transport je nekdaj veljal za uspešno prevozniško podjetje, specializirano za prevoz naftnih derivatov in kemikalij, v zadnjih letih pa je zabredel v izgubo. Plačilno nesposobno je že od marca lani, račune imajo blokirane pri vseh komercialnih bankah. Največji upniki so Abanka Vipa, republiška davčna uprava (podjetje državi dolguje plačilo DDV), Hypo Leasing, OMV ...

Jenko: podjetje so prej izčrpavali

Zadnjih pet let poslujejo z izgubo, leta 2012 je znašala 728.396 evrov, za lani pa računajo, da je bo za približno 550.000 evrov.

“Večinoma gre za obveznosti, ki niso nastale v podjetju oziroma z njegovim poslovanjem, ampak jih je dobilo na grbo zaradi potez prejšnjih lastnikov - Viator&Vektor in Bubnič Transport. Ti so podjetje brezobzirno izčrpavali,” ocenjuje Zlatko Jenko. Tako je na primer prejšnji večinski lastnik, propadlo podjetje Bubnič Transport, od naftnega trgovca OMV zase kupovalo gorivo, dolg pa je zavarovalo z vpisom zastavne pravice na premoženju TIB Transporta. Kljub stečaju bivših lastnikov so nekatere njihove obveznosti do upnikov ostale na TIB Transportu.

Plače v dveh delih, brez regresa že leta

Sčasoma je to podjetje tako oslabelo, da ni zmoglo več poravnavati niti vseh obveznosti do zaposlenih. Dolgujejo jim regres za zadnja tri leta in dnevnice za tujino. Prispevke plačujejo, plače pa so v dveh obrokih. “Zaposleni so pristali na tak kompromis. Tako kot upniki so pokazali veliko mero potrpežljivosti,” pravi Jenko. TIP Transport je od lani v večinski lasti podjetja Recigum, ki je 80-odstotni delež kupilo od podjetja Bubnič Transport v stečaju.

Dokapitalizacija, reprogram ...

Jenko je prepričan, da se podjetje, ki ima dobre reference doma in na tujem, splača rešiti, pot pa vodi prek dokapitalizacije ali odpisa oziroma reprograma zapadlih terjatev. Prav zadnje dni lanskega leta je skupščina delničarjev podaljšala rok za izvedbo dokapitalizacije do konca februarja. V prvem koraku je predvidena dokapitalizacija v denarju. Sodelovali bodo lastniki - poleg družbe Recigum so to tudi zaposleni in nekdanji zaposleni, povabili so tudi strateške vlagatelje. Vpisali in vplačali bodo lahko za največ tri milijone evrov novih delnic, prag uspešnosti pa je določen pri dveh milijonih. V drugem koraku je predvidena največ 4,5-milijonska dokapitalizacija s stvarnimi vložki. Upniki, med njimi tudi zaposleni, bodo lahko svoje terjatve spremenili v lastniške deleže.

V igri več kot 150 delovnih mest

Jenko je prepričan, da je podjetje treba skušati rešiti, tudi zato, ker je kar nekaj povpraševanja po njihovih storitvah, v prihodnje pa se jim obetajo novi posli. Tako bi ohranili tudi 150 delovnih mest, ki so na Bistriškem še posebej dragocena. Ne nazadnje družba posredno daje kruh od 700 in 800 občanom.

Sveži denar in razdolžitev bi podjetju omogočila deblokado računov, nove kreditne linije, pridobitev bančnih garancij in obnovitev voznega parka, v katerem je 70 tovornjakov. Po uspešni finančni sanaciji čaka podjetje tudi temeljito prestrukturiranje. Ker imajo veliko nepremičnin (55.000 kvadratnih metrov), jih glava boli tudi zaradi novega nepremičninskega davka.

SONJA RIBOLICA


Najbolj brano