Res nerešljiv prometni problem?

“Zahtevamo celovito rekonstrukcijo Jurčičeve ulice, ki bo prinesla dolgoročno rešitev, v prid stanovalcev kot celotnega kraja, saj je ta ulica pomembno povezana z javnim življenjem in delovanjem nekaterih ustanov,” so v eni od peticij, ki jih že štiri leta pošiljajo na razne naslove, zapisali stanovalci Jurčičeve.

Ob pogrebih in verskih obredih nastane na tem delu Jurčičeve prometna gneča, saj je ustreznih parkirišč daleč premalo Foto: Tomo Šajn
Ob pogrebih in verskih obredih nastane na tem delu Jurčičeve prometna gneča, saj je ustreznih parkirišč daleč premalo Foto: Tomo Šajn

ILIRSKA BISTRICA >Jurčičeva ulica, ki je tudi državna cesta iz Ilirske Bistrice v snežniške gozdove, cesta do kamnoloma, pa tudi do župne cerkve sv. Petra s pokopališčem in mrliško vežico tik ob njej, je že vrsto let preobremenjena tako s prometom kot s parkiranjem vozil ob njej. Stanovalci ulice, ki je na nekaterih delih tako ozka, da se komajda srečata dve osebni vozili, zato zahtevajo rešitev.

Parkirne zagate ob mašah

Kot sta povedali predstavnici stanovalcev, Helena Pirih Rosa in Nada Škrlj, so prošnje, da bi ta pereč problem vendarle začeli reševati, v zadnjih štirih letih poslali na številne naslove: na bistriško občino, Direkcijo RS za ceste, KS Ilirska Bistrica, ajdovsko Primorje, ki je lastnik kamnoloma, ter na GG Postojna, saj njihovi težki tovornjaki po tej cesti vozijo hlodovino iz snežniških gozdov.

Odgovorov ni skoraj od nikoder, zato stanovalci razmišljajo o državljanski nepokorščini, sta zatrdili sogovornici. Opozorili sta tudi na ogrožene pešce in mladino, ki se zbira v župnišču, pa na turiste, ki se vozijo proti Sviščakom in Snežniku, ter na pogrebe in večje verske slovesnosti, predvsem nedeljske maše, ko je Jurčičeva “zabasana” s pločevino.

Vsak dan po 50 tovornjakov

V svojih predlogih za rešitev zahtevajo ureditev kanalizacije, ki da je po ugotovitvah strokovnjaka s Komunale katastrofalna. Predlagajo tudi popravilo podpornega zidu ob cesti in ureditev pločnika ter rešitev problema mrliške vežice. Težki tovornjaki (po podatkih Direkcije za ceste jih gre po tej cesti vsak dan po 50) tresejo hiše in povzročajo poškodbe. Sogovornici sta zatrdili, da zato za protesti stojijo vsi stanovalci ulice.

In kaj pravijo odgovorni oziroma upravljavci ulice in obenem državne ceste, ki nosi oznako ET-915? Iz Direkcije za ceste sporočajo, da gre v primeru omenjenega števila tovornjakov, priklopnikov in polpriklopnikov (traktorjev, ki jih gre veliko, verjetno niso šteli) za lokalni tovorni promet.

“Direkcija je v aprilu pozvala občino Ilirska Bistrica k preučitvi možnosti preusmeritve tovornega prometa na gozdne poti, katere upravljavec je občina, saj državna cesta nima boljše vzporedne povezave. Odgovora s strani občine še nismo prejeli,” so zapisali v odgovoru na naše vprašanje. Pač pa so obljubili, da bodo v sklopu rednega vzdrževanja cest predvidoma še v tem mesecu izvedli preplastitev asfaltnega vozišča, saj za kaj več nimajo denarja.

Direkcija še navaja, da za ureditev ustreznega parkirišča niso pristojni, ker je to v domeni lokalne skupnosti. In dodala še poduk glede parkiranja: “Za nadzor kršenja predpisov in sankcije glede parkiranja sta pristojna policija in redarstvo.”

Več rešitev, a nobene lahke

Bistriški župan Emil Rojc, ki so ga stanovalci Jurčičeve s težavami seznanili že ob začetku mandata, pa je za PN odgovoril: “Strinjam se, da je njihova skrb upravičena, vendar je problem Jurčičeve ceste zaradi konfiguracije terena težko rešljiv.” Navedel je tudi nekaj poskusov, kako rešiti ta problem. Pri večini gre predvsem za iskanje možnosti preusmeritve tovornega in tranzitnega prometa iz Jurčičeve drugam.

Kot prvo možnost je župan navedel izhod v vasi Jasen, kjer bi se priključila na državno cesto Ilirska Bistrica-Zabiče. “V tem primeru bi bilo treba urediti približno pet kilometrov obstoječe poti, a so se Jasenci tej možnosti na predstavitvi umestitve ceste v prostor odločno uprli, zato smo predlog umaknili iz prostorskega načrta,” je pojasnil župan in dodal, da bila ta različica tudi finančno sprejemljiva, čeprav bi obremenila občinski proračun.

Druga, mnogo manj realna rešitev, pa je po županovi navedbi preusmeritev prometa iz Črnih njiv do ceste Ilirska Bistrica-Knežak s priključkom nekje pri vasi Šembije. Ta rešitev pa je za občino prehuda obremenite. Nekaj možnost vidi Rojc po izgradnji obvoznice, ko naj bi sedanja glavna cesta, Gregorčičeva ulica, postala občinska in bo občina še toliko bolj zainteresirana za ureditev Jurčičeve. Dotlej pa? Bodo sicer mirni stanovalci Jurčičeve res morali uresničili napoved in s tako imenovano državljansko nepokorščino protestno zaprli svojo ulico?

TOMO ŠAJN


Najbolj brano