Radar izdatno pomaga

Radarske table, na katerih se izpisuje hitrost vozil, umirjajo promet, so po dvomesečnem poskusu ugotovili v Planini. Za večjo prometno varnost v kraju bi radi poskrbeli z nakupom lastne table.

Radarski tabli v Planini sta dali presenetljivi podatke
Radarski tabli v Planini sta dali presenetljivi podatke 

PLANINA> Naselje je bilo v ne tako davni preteklosti, ko še nismo imeli niti kilometra avtocest, znano po kolonah vozil, ki so se vile po planinskih ridah proti Postojni. Avtocesta je mimo kraja speljala glavnino prometa, jim je pa v zadnjih letih prepustila motoriste, ki so si ovinkasto pot na prelazu proti Postojni izbrali za poligon hitre (ne pa vedno tudi varne) vožnje.

Kljub temu pa kraj, razpotegnjen ob robu Planskega polja, ni prometno opustel. Avtomobilov je na cesti skozi vas še vedno veliko (zlasti poleti in ko je zaprta avtocesta), pločnikov pa še vedno premalo, zato so v krajevni skupnosti želeli storiti nekaj za umirjanje hitrosti in večjo varnost krajanov, zlasti tam, kjer ni pločnikov.

“Naša zamisel je bila postavitev dveh radarski tabel s prikazovalnikom hitrost na začetku in koncu vasi. Ali nam lahko pri tem pomagajo, smo najprej vprašali na postojnski občini. Dobili smo negativen odgovor, ker naj take table ne bi prispevale k večji varnosti, zato smo se v KS odločili za samostojno ukrepanje,” je povedal vodja projekta in skrbnik tabel Rok Kolar.

Za nekaj manj kot 500 evrov so si za dva meseca (od začetka julija do začetka septembra) izposodili radarski tabli. Eno so namestili na steber javne razsvetljave na začetku vasi, da je merila hitrost voznikov proti Postojni, druga pa je nasproti pošte (v središču kraja) beležila hitrost voznikov proti Logatcu.

Ob tem so se v Planini odločili, da tablam dodajo še “dodano vrednost” - da bodo zbirali in obdelali podatke ter preizkusili, kako na voznike delujejo table, ko so na njih izpisane hitrosti oziroma, ko so zatemnjene. Zbrani in obdelani podatki so zanimivi, celo presenetljivi. Julija in konec avgusta oziroma v začetku septembra, ko je bil prikaz hitrosti na tabli izpisan, so vozniki skozi Planino večinoma vozili po predpisih in zmanjšali hitrost na 50 kilometrov na uro ali celo manj. V dveh tednih avgusta, ko so tabli zatemnili, tako da vozniki izpisa hitrosti niso videli, pa so se hitrosti dvignile za 14 odstotkov v zgornjem delu Planine in za sedem odstotkov pri pošti oziroma v središču kraja.

“Zaradi teh presenetljivih rezultatov smo se pozanimali o možnostih za nakup radarske table, na kateri se izpiše hitrost in kazen, ki bi so jo voznik v trenutku meritve prislužil,” je o nadaljnjih načrtih Planincev povedal Rok Kolar. “Želimo si, da bi promet skozi Planino umirili, zlasti motoriste, ki jih table pred krajem, ki opozarjajo na nevaren odsek, ne prepričajo. In s tem prispevali k večji varnosti vseh udeležencev v prometu, zlasti pa pešcev,” je še dodal Kolar.

STANA ZAVADLAV