Neuradno: divaška različica avtoceste do Jelšan

Po tem, ko je vlada lani sprejela sklep o pripravi državnega prostorskega načrta (DPN), so pristojni dodatno preverjali (le) 35 kilometrov dolgo povezavo od hrvaškega mejnega prehoda do priključka na primorsko avtocesto v Divači, ki bi vodila mimo Ribnice in z obvozom vasi Čepno.

V drugi polovici letošnjega leta bo jasno, ali se bo primorska avtocesta (na fotografiji) proti mejnemu prehodu Jelšane in hrvaškemu morju odcepila pri Postojni, Razdrtem ali  Divači  Foto: Lori Ferko
V drugi polovici letošnjega leta bo jasno, ali se bo primorska avtocesta (na fotografiji) proti mejnemu prehodu Jelšane in hrvaškemu morju odcepila pri Postojni, Razdrtem ali Divači  Foto: Lori Ferko

NOTRANJSKA > Za to traso, ki naj bi med tremi predlaganimi koridorji po naših informacijah veljala za najustreznejšo, so glede poseganja vplivov na območje Škocjanskih jam že stekla usklajevanja z Unescom.

Na Občini Pivka so pred tremi leti pripravili osnutek mestne obvoznice, ki bi se pričela s krožiščem v Gradcu in končala s predorom skozi hrib Kerin pri vasi Hrastje. Do prihoda avtoceste bi zlasti v poletni konici z njo razbremenili pivško glavno cesto. Kaj pa, če bo avtocesta stekla po Trnskem polju tik ob Pivki (po koridorju Jelšane-Postojna)? Je obvoznica v tem primeru smiselna? Na ministrstvu za infrastrukturo in prostor pravijo, da je obvoznica smiselna (le) v primeru avtoceste po različici Ribnica-Čepno-Divača, ki ne bi imela priključka v bližini Pivke in zato ne bi mogla služiti kot nadomestilo za obvoznico. “Osnovni namen avtoceste je daljinska povezava, medtem ko so obvoznice namenjene razbremenitvi prometa znotraj strnjenega naselja; promet se tako preusmeri na njegovo obrobje, zaradi česar se posledično zmanjšajo negativni vplivi prometa na tamkajšnje prebivalstvo,” so še dodali na ministrstvu. Na Direkciji za ceste pa so včeraj zapisali, da idejni projekt za pivško obvoznico še ni izdelan. “Bi pa, kljub gradnji avtoceste, ta bistveno pripomogla k ureditvi središča Pivke, saj bi prevzela izvorni promet, avtocesta pa tranzitnega,” so nam odgovorili.

Pripravljalci DPN so medtem pričeli izdelovati strokovne podlage za izdelavo študije različic in za okoljsko poročilo. V teh dokumentih so sicer obravnavani vsi možni avtocestni izhodi: pri Čebulovci v divaški občini, pri Razdrtem in pri Postojni.

Na ministrstvu za infrastrukturo in prostor (MIP) tako trenutno že potekajo zadnje tehnične prevetritve izhodišč posameznih tras v podrobnejšem merilu ter optimizacije prostorske ureditve pri nosilcih urejanja prostora. Končane bodo prihodnji mesec, nakar bo sledila priprava predloga najustreznejše različice. Ta naj bi bila javnosti znana predvidoma v drugi polovici leta.

“Študija različic bo nato razgrnjena v lokalni skupnosti, k njej bodo pridobljena tudi prva mnenja nosilcev urejanja prostora. Predlog najustreznejše različice bo nared do konca leta, vlada pa jo bo predvidoma potrdila v začetku leta 2015,” so napovedali na ministrstvu. Zagotovili so še, da pripombe prebivalcev v postopku DPN in analizi smernic upoštevajo v največji možni meri.

V nadaljevanju postopka, torej v času javne razgrnitve študije različic, pa bodo znova pridobili pripombe in predloge ljudi: “Te bodo preverjene v sodelovanju z izdelovalci strokovnih podlag. Pobudnik in koordinator nato zavzameta stališče do pripomb in se opredelita glede načina oziroma možnosti upoštevanja pripomb. Če je treba, na podlagi teh stališč študijo različic ustrezno dopolnimo. Zaradi zagotavljanja najustreznejših in družbeno sprejemljivih rešitev pa kot koordinator tudi v ostalih fazah priprave po potrebi sodelujemo s prizadetimi občinami,” so še pojasnili.

A medtem so na Pivškem mnenja o tem, kod naj bi se vila nova hitra cesta, deljena. Neuradno pa naj bi avtocestni krak, ki bo predstavljal manjše zlo, stekel čez divaško občino. Ne nazadnje naj bi temu botrovala odločitev pivškega občinskega sveta, ki je za najboljšo možno izbral prav traso čez Sušiška Brda in mimo Čepna.

LORI FERKO


Najbolj brano