Kamnitega divaškega mostu ni več

V soboto se je v okolici mostu čez železniško progo trlo delavcev, gradbene mehanizacije in radovednežev. 150 let star kamniti most, ki so ga zgradili v času izgradnje Južne železnice leta 1857, dogradili pa na prelomu stoletja, je padel pod bagri.

... in tako so v soboto zvečer bagri odstranjevali še zadnje ostanke mostu Foto: Marica Uršič Zupan
... in tako so v soboto zvečer bagri odstranjevali še zadnje ostanke mostu Foto: Marica Uršič Zupan

DIVAČA > Ker obnavljajo železniško postajo in širijo traso za tire, je bil ta poseg nujen, zatrjujejo odgovorni.

Kamniti most čez železniško progo so rušili dan prej, kakor je bilo predvideno po terminskem planu, saj so izkoristili okoliščine ujme, ki je konec tedna prizadela kraje nad Senožečami in zaradi česar je bil zaprt železniški promet, pojasnjujejo iz Slovenskih železnic.

Rušenje brez zapletov

Delo so začeli zgodaj zjutraj, do večera je most iz dveh lokov, zgrajen leta 1857 in dograjen na prelomu v 20. stoletje, ko so širili traso za tire, padel pod velikimi bagri. Rušenje je teklo brez težav, so nam včeraj pojasnili odgovorni. Ter še, da je bil kamniti starostnik kar dotrajan in da bi bilo le še vprašanje časa, kdaj bi ga strokovnjaki z direkcije za ceste uvrstili na seznam slovenskih mostov, ki niso več varni za promet.

Gradbena dela so tekla tudi včeraj ves dan in enako bo naslednje dni, saj bodo izkoristili zastoje v železniškem prometu, zaradi katerih je divaška postaja manj obremenjena. Včeraj so na mestu podrtega mostu že začeli širiti traso za tire, kamnino, ki je tam zelo trda, pravijo nadzorni, ne bodo razstrelili, ampak jo postopoma tolkli z velikimi bagri. Gradbeni material odvažajo na začasne in stalne deponije, kakor je predvideno v planu, klesane kamne večje vrednosti pa vozijo v dogovoru z Občino Divača na občinsko deponijo, kjer so že shranjeni kamni podrtega vodnega stolpa. Občina jih bo v prihodnje morda rabila pri postavitvi tržnice.

Novi most bo obložen s kamni

V času gradnje novega mostu - predvidevajo, da bo trajala štiri do pet mesecev - bo promet tekel po začasnem mostu, kamor so ga usmerili že pred tednom dni. Novi most bo dvakrat daljši, pod njim bodo ob širitvi in obnovi železniške postaje, ki velja za eno od večjih na Slovenskem, dodali še tri tire, torej jih bo skupno šest. Novi most ne bo v obliki loka, ampak bo raven, železobetonski, obložen s kamni. Po slogu bo podoben staremu, s kamnito ograjo vred.

Vrednost vseh del na tem odseku železniške proge (rušenje mostu, postavitev začasnega in novega mostu, gradnja ceste s krožiščem) znaša približno 1,2 milijona evrov, izvajalec del je podjetje Pomgrad.

Severni del starega mostu, z manjšim lokom, so dozidali na prelomu stoletja, ko je bila tu italijanska država, ker so širili progo. Ta del je betonski in obložen s klesanimi kamni. Južni del, v smeri proti Lokvi, pa so zgradili v času gradnje trase Južne železnice, torej avstro-ogrska država, pod njim sta tekla dva tira. LEA KALC FURLANIČ


Najbolj brano