Iz predora Lokev-Mihele bo šlo 400 tovornjakov vsak dan

Vsaki dve minuti bo z gradbišča predora pri Lokvi odpeljal kamion, poln izkopanega materiala. Na dan jih bo 400, vsaj tri leta, vozili bodo do Divače in nato na avtocesto. Skozi Lokev zagotovo ne bodo vozili, zagotavljajo pripravljavci državnega prostorskega načrta za drugi tir.

Prisotni so ocenili, da je bila razprav v Lokvi konstruktivna
Prisotni so ocenili, da je bila razprav v Lokvi konstruktivna  

LOKEV > Predstavili so ga v sredo, v kulturnem domu, ne daleč od kraja, kjer se bo drugi tir iz divaške smeri začel spuščati v 18 metrov globok usek in nato v tunel, iz katerega bo izstopil pri vasi Mihele. “Že sam ta usek deluje kot protihrupna zaščita,” je zagotovil Saša Lipužič iz podjetja Dis consulting, ki ministrstvu za infrastrukturo in prostor svetuje pri tem projektu.

Tudi zaradi gradnje predora pod vasjo Prelože prebivalci ne bi smeli čutiti tresljajev, čeprav bodo apnenčasto podzemlje razstreljevali po tako imenovani novi avstrijski metodi. “V apnencu ni takega prenosa tresljajev,” je zagotovil Lipužič, a ni prepričal vseh.

“Če bo razstreljevanje, hrup bo,” je dejala Zdravka Mevlja, slišati bo tudi hrup vlakov in kakovost življenja se bo zmanjšala, zato je vprašala, ali Lokev in Prelože nista upravičena do rente. Od Mete Muršec z direktorata za prostor na ministrstvu za infrastrukturo je prejela odgovor, da kakovost življenja “enaka najbrž ne bo, bo pa v mejah zakonsko dopustnega”. Zato krajani niso upravičeni do rente. Kljub temu pa je bilo iz vrst poslušalcev slišati opozorilo, da sta prav mir in narava tisto, s čimer se bodo ti kraji preživljali: “To je edino, kar imamo in od tega bodo tudi naprej živeli.”

“Imate orožje, imate medije”

Posebnega pristopa - protihrupne sanacije oken in protiprašnih ponjav - bosta deležni dve hiši, ki sta od začetka predora oddaljeni le 380 metrov, a tudi to zagotovilo ni pomirilo vseh dvomov, ali bodo izvajalci res spoštovali “pravila igre”. Boštjan Peršak iz podjetja Epi spektrum, ki je sodeloval pri pripravi okoljskega poročila, je dejal, da bodo krajani za to imeli svoj gradbeni odbor, če bo potrebno, pa bo najbrž hitro nastala tudi kakšna civilna iniciativa. “Imate medije, imate orožje,” je dejal in dodal: “Če bodo inšpekcijske službe delale, kot je treba, težav ne bi smelo biti.”

“Živimo od železnice”

Gradnjo bodo občutili tudi v Divači, kjer je Stojan Lipolt predal predstavnikom ministrstva pripombe občine Divača, ki želi razvijati turizem v navezavi na Divaško jamo in bližnjo naravno dediščino. To povezuje učna pot, ki jo bo drugi tir presekal, zato želijo pod železniškim nasipom dva podhoda za pešce in tudi sicer celostno urejanje prometa.

Boris Gombač je pripomnil, da prenove divaške železniške postaje ne bi smeli formalno deliti od gradnje drugega tira. Sicer pa Divačani ne nasprotujejo gradnji, je dejal Lipolt: “Divača je zelo obremenjena z železnico, mi smo s tem vajeni živeti, ker se zavedamo, da ne živimo ob železnici, ampak od železnice.”

TINA ČIČ


Najbolj brano