Ilirska Bistrica: Avtocesto bi gradili po polovičkah

Bistriški občinski svetniki so v četrtek obravnavali dopolnjeni predlog za pripravo državnega prostorskega načrta (DPN) za avtocesto Postojna/Divača-Jelšane. Gradili bi jo v dveh delih.

Bistriški svetniki bi avtocesto  speljali po smernici Jelšane 2, namesto izvoza pri Merečah pa za bližjo in hitrejšo pot do mestnega jedra priporočajo izhod Dobropolje Foto: Lori Ferko
Bistriški svetniki bi avtocesto speljali po smernici Jelšane 2, namesto izvoza pri Merečah pa za bližjo in hitrejšo pot do mestnega jedra priporočajo izhod Dobropolje Foto: Lori Ferko

ILIRSKA BISTRICA> Tik pred zdajci, ko se je že skorajda iztekel rok, do katerega lahko občine okoljskemu ministrstvu sporočijo svoje pripombe do dopolnjenega DPN za avtocestni krak, so svetniki med zadnjimi sprejeli svoje stališče.

Najboljša je različica Jelšane 2

Čeravno je bilo na seji slišati toliko različic za novo primorsko avtocesto kolikor je glav v bistriškem občinskem svetu, so se nazadnje zedinili, da se DPN pripravi v dveh kosih. V njem pa naj bo kot najustreznejša različica vrisana trasa Jelšane 2 z novim priključkom v Dobropolju.

Kot je utemeljil župan Emil Rojc, bi v nasprotnem primeru različica Jelšane 1 - ta je nekoliko krajša - presekala obdelovalna poljska zemljišča od vasi Zarečica, Zarečje, Velika Bukovica in Dobropolje. Za slednjo se je sicer zavzela civilna iniciativa Nove ideje za razvoj območja Ilirske Bistrice s 1071 podpisi peticije za čim hitrejši začetek gradnje avtoceste.

Ne proti Divači

Svetniki so v smernicah za okoljsko ministrstvo še zapisali predlog za priključek proti Postojni. Poudarili so, da so zanje sprejemljive (le) različice Postojna 1, 2, 3, 4, nikakor pa jim niso všeč odcepi Razdrto ali Divača 1, 2. “Mislim, da je dobro, da izrazimo svoje stališče. Ni pa smiselno, da se natančno opredeljujemo za traso po drugih občinah. Naj to naredijo sami. Seveda pa moramo vztrajati pri tem, da je priključek čim bližje Postojni,” je dejal župan Rojc.

Bistričani sedaj najbolj hrepenijo po tem, da bi država pristala na gradnjo v dveh delih, kar bi pomenilo, da bi lahko prvo polovico začeli sestavljati že v razmeroma kratkem času.

Občine morajo stopiti skupaj

A kot je opozoril podžupan Vojko Tomšič, bi lahko lepe načrte odneslo nesoglasje med štirimi občinami. “Če bomo vlekli vsak svoj voz, bomo čisto zadnji v vrsti za gradnjo avtoceste. Zavedamo se namreč, da je v Sloveniji potrebno zgraditi še tri priključke, zato je dobro, da iščemo takšne kompromise, ki bi zadovoljili čim večje število prebivalcev vseh teh občin,” je ugotovitve županov ali podžupanov štirih občin na skupnem sestanku posredoval Tomšič. Kajti za novo avtocesto nočejo niti slišati v občinah Divača, Pivka in Postojna, medtem ko občani Ilirske Bistrice pravijo, da jo krvavo potrebujejo.

LORI FERKO


Najbolj brano