Divača, ujeta v trikotniku

Prebivalci divaškega trikotnika, z vseh strani obdanega z železniškimi tiri, že leta opozarjajo na nevzdržne razmere. Do nekaj deset metrov oddaljenega mesta lahko zaradi ukinjenega nivojskega prehoda pridejo samo po skoraj tri kilometre dolgi cesti. Tudi skorajšnja prenova železniške postaje podhoda do trikotnika ne predvideva. Morda pa vendarle bo ...

Pogled iz zraka na divaški trikotnik (spodnji del slike) in Divačo (levo od proge). Med prenovo železniške postaje bodo zgradili podhod do južnega dela mesta (na desni strani), do trikotnika pa ni predviden. Foto: Bogdan Macarol
Pogled iz zraka na divaški trikotnik (spodnji del slike) in Divačo (levo od proge). Med prenovo železniške postaje bodo zgradili podhod do južnega dela mesta (na desni strani), do trikotnika pa ni predviden. Foto: Bogdan Macarol

DIVAČA> Divaški trikotnik je nastal leta 1986, dve leti po največji železniški nesreči v slovenski zgodovini, ki je terjala 31 mrtvih in 34 ranjenih. Zaradi večje varnosti so ukinili nivojski prehod čez tire, ki ločijo ta del mesta od središča Divače. Tako je ostala edina legalna povezava z njim obvozna cesta, ki trikrat prečka železnico in je dolga kar 2,7 kilometra.

Prebivalci Divače zbirajo podpise z zahtevo za gradnjo podhoda, ki pa je še niso odposlali. Neuradno so zbrali že približno 300 podpisov.

Trikotnik obsega 120 hektarjev in je kot degradirano območje namenjen industrijski coni. A vendar je v tem delu nekaj stanovanjskih hiš in trenutno tudi šest otrok, ki hodijo v šolo ali vrtec. Poleg tega je v trikotniku vedno nekaj delavcev in sprehajalcev. Slednji to pot ubirajo, ko hodijo proti priljubljenim gozdnim potem zahodno od proge. Tam so namreč učna gozdna pot, lovska koča, Kačna jama in Divaška jama. Prebivalci in sprehajalci se na prepoved prečkanja tirov in kazen v višini 400 evrov velikokrat ne ozirajo. Še naprej hodijo po nekdanji cesti, ki jo, denimo, kot edino povezavo trikotnika z Divačo priporoča celo najbolj znani slovenski spletni zemljevid Najdi.si. Na železnico se ne ozira niti podzemna Reka, ki prav tu, globoko pod mestom, povezuje celotno Divačo.

Zaradi težav, ki jih imajo posebej družine z otroškimi vozički - ozka obvozna cesta namreč nima pločnikov - se je velikokrat javno oglasil Stojan Korošec. Opozarja, da so pristojne oblasti že v 70. letih prejšnjega stoletja zamudile priložnost, saj so pod progo speljali vodovod. Še vedno vidi možnost, da bi prav na tem mestu ponovno izkopali prehod, kar bi bilo bistveno ceneje od ocen strokovnjakov, ki menijo, da bi gradnja podhoda stala milijon ali celo poldrugi milijon evrov.

Druga priložnost je bila zamujena, ko so prejšnje občinske oblasti v pogajanjih s Slovenskimi železnicami (SŽ) “iztržile” le podhod od središča mesta proti jugu. Dodatna investicija ni predvidena, so pojasnili v imenu SŽ na zadnji javni razpravi o novi podobi železniške postaje v Divači.

Korošec ne zahteva, da bi morali zgraditi podvoz za avtomobile, ampak samo podhod za pešce in otroške vozičke: “Ko so podrli zapornice in umaknili prometnika, so pozabili na pešce. Naj gre mama z vozičkom do vrtca skoraj tri kilometre po cesti, kjer ni niti pločnika?” Aktualna občinska oblast z županom Dragom Božacem se je že večkrat obrnila na SŽ, da bi vendarle poskušali najti možnost za podhod. zdaj se, kot smo neuradno izvedeli, občina in SŽ vendarle pogovarjata tudi o možnosti za gradnjo podhoda - pod pogojem, da bi občina primaknila nekaj denarja. TINO MAMIĆ


Najbolj brano