Denar za most je, soglasja ni (bilo)

Marsikatera naložba stoji, ker zanjo ni denarja. V bistriški občini pa je obratno: v občinskem proračunu imajo denar za obnovo mostu čez Reko na cesti za Podgraje, a del ne morejo začeti, ker nimajo vodnega soglasja državne okoljske agencije. Čeprav so zanj zaprosili že pred dvema letoma.

Most čez reko Reko na cesti za Podgraje je dotrajan. Po dolgem čakanju vodnega soglasja ga bodo letos končno lahko obnovili.   Foto: Tomo Šajn
Most čez reko Reko na cesti za Podgraje je dotrajan. Po dolgem čakanju vodnega soglasja ga bodo letos končno lahko obnovili.  Foto: Tomo Šajn

PODGRAJE> Bistriška občina čaka na kar nekaj soglasij oziroma poplavnih študij, ki jih izdaja Agencije Republike Slovenije za okolje (ARSO) za nekatere gradbene posege v dolini reke Reke. O zapletih pri urejanju bodoče obrtno industrijske cone ob Ulici Nikole Tesle smo že poročali, župan Emil Rojc pa je opozoril, da je takih primerov še nekaj: “Za most preko reke Reke na lokalni cesti za Podgraje čakamo dovoljenje ARSO že dve leti,” je dejal Rojc. Zato z deli ne morejo začeti, čeprav imajo zanje že pripravljen denar.

Po pogovoru z županom so nam iz službe za stike z javnostjo ARSO odgovorili, da je bilo vodno soglasje za most pri Podgrajah izdano 2. februarja letos, po spremembi internega postopka izdajanja vodnega soglasja njihove agencije. “Pred spremembo, ki je stopila v veljavo z letošnjim letom, ni bilo možno izdati odločbe vodnega soglasja brez sklenjene služnostne pogodbe,” so zapisali v odgovoru. Soglasje je po trditvah ARSO torej izdano in most naj bi začeli obnavljati.

V letošnjem občinskem proračunu so za obnovo tega mostu rezervirali 297.500 evrov, že pred tem pa so za pripravo dokumentacije porabili 28.000 evrov, vrednost celotnega projekta pa je ocenjena na 325.500 evrov. “Za uresničitev obnove smo se zelo angažirali in se dogovorili za ponovni obisk na ministrstvu oziroma na agenciji,” je pojasnil župan.

A ta most sploh ni edini, katerega obnovo zavira država. “Poleg vodnega soglasja za most v Podgrajah in industrijsko obrtno cono potrebujemo tudi soglasje za ureditev parkirišča nad potokom Sušec na prostoru za pošto in picerijo,” opozarja Rojc.

V letošnjem proračunu bistriške občine je za investicije, vzdrževanje in gradnje občinskih cest sicer namenjenih nekaj nad 1,8 milijona evrov. Med večjimi posegi so sofinanciranje gradnje krožišča pri trgovskem centru Mikoza, za kar občina namenja 217.000 evrov; za preplastitev pločnika v Podgradu 291.000 evrov, za obnovo lokalne ceste proti Podstenjam 170.000 evrov, več manjših vsot pa za urejanje ulic in pločnikov v Ilirski Bistrici in po drugih naseljih.

TOMO ŠAJN


Najbolj brano