Del ceste ostaja “star”

Podstenje, ena najbolj urejenih vasi na Bistriškem, kjer kmetovanja še niso pozabili, bo v prihodnjih dneh pridobila povsem obnovljen odsek lokalne ceste v dolžini 354 metrov pod prehodom čez železniško progo Pivka-Reka.

        Delavci podjetja Godina urejajo vodne prepuste pred asfaltiranjem cestišča Foto: Tomo Šajn
Delavci podjetja Godina urejajo vodne prepuste pred asfaltiranjem cestišča Foto: Tomo Šajn

PODSTENJE> Cesto do te vasi pod mogočno Podtaborsko steno so popravili že leta 2010, ko so obnovili in na novo asfaltirali kilometer ceste od železniškega prehoda do vasi. Zdaj pa je prišel na vrsto drugi, doslej najbolj neurejen odsek pod železniškim prehodom, kjer je nova trasa ceste zamenjala ovinkasto in nevarno cestišče. Klančina bo sicer nekoliko bolj strma kot doslej, vendar ustreznejša, saj bo asfalt širok 4,5 metra.

Kot je povedal Stanko Škrab, na ilirskobistriški občinski upravi zadolžen za cestno infrastrukturo, so v dogovoru s Slovenskimi železnicami uredili tudi dovolj široko cestišče na železniškem prehodu, kar omogoča varno nivojsko križanje. Dela v vrednosti nekaj nad 162.600 evrov izvajata podjetji Godina in CPK. V prihodnjih dneh bodo položili asfalt, po pogodbi morajo biti dela zaključena do 30. oktobra. V času del je bila cesta zaprta za ves promet, vozila sta le šolski avtobus in cisterna za mleko, saj je v tej vasi še vedno precej živine.

Občina pa je lahko obnovila to cesto le do meje katastrske občine sosednje vasi Topolc. “Medtem ko so krajani Podstenj brez problemov soglašali s posegi in dali na voljo svoje zemljišče, pa na žalost nismo uspeli pridobiti soglasja dveh lastnikov iz Topolca za poseg v njihovo posest ob načrtovani razširitvi in ureditvi ceste. Podobne težave in tudi izsiljevanje s ceno so se pojavile pri poskusu dogovora za pravokotni priključek lokalne ceste na magistralno cesto Pivka-Ilirska Bistrica,” je povedal Škrab in dodal, da trasa obstoječe ceste ni katastrsko urejena, kar je posledica starih, povojnih časov, ko so delali ceste brez zapletov in soglasij.

Podstenjci se bodo tako še naprej vozili po delu starega in dotrajanega cestišča. Ker to še zdaleč ni osamljen primer na Bistriškem, se zastavlja vprašanje zakonodaje, ki zasebno korist predpostavlja javnim potrebam, zato lahko posamezni lastniki brez problemov zavirajo urejanje cestne in ostale komunalne infrastrukture.

TOMO ŠAJN


Najbolj brano