Civilna iniciativa o avtocestnem odseku Jelšane-Postojna

Skupina Nove ideje za razvoj območja Ilirske Bistrice je pripravila okroglo mizo o različnih predlogih trase avtoceste med Jelšanami in Postojno. Okoljsko ministrstvo je namreč na spletni strani objavilo javni poziv za vlaganje pripomb na predloge trase avtoceste, zato so želeli s ponedeljkovo razpravo pomagati prebivalcem k oblikovanju mnenj.

Skupina je (tako kot že poprej) med krajani zbirala tudi podpise pod pobudo za čimprejšnji začetek gradnje avtoceste. Foto: Tina M. Valenčič
Skupina je (tako kot že poprej) med krajani zbirala tudi podpise pod pobudo za čimprejšnji začetek gradnje avtoceste. Foto: Tina M. Valenčič

ILIRSKA BISTRICA> “Predvsem si želimo, da bi bil avtocestni odsek mimo Ilirske Bistrice kar najhitreje zgrajen,” je za STA povedal član upravnega odbora skupine Egon Zevnik. “Želimo si, da bi se javnost seznanila z različnimi trasami, da bi nato lažje dajali pobude na javni poziv ministrstva, ki se izteče 29. julija,” je dejal Zevnik.

Do najboljšega predloga tudi z okoljevarstveniki

Ta avtocestni odsek je del jonsko-dravskega sporazuma in jo bo Slovenija morala zgraditi, je še poudaril Zevnik. Zaradi nevzdržnih prometnih razmer si tudi v Ilirski Bistrici želijo, da bi avtocesto zgradili čim prej. “To soboto je šlo skozi Ilirsko Bistrico 13.000 vozil in je bil zato lokalni promet popolnoma ohromljen,” je povedal.

Člane skupine Nove ideje za razvoj območja Ilirska Bistrica so zanimala predvsem mnenja okoljevarstvenikov, skupno z njimi pa naj bi prišli do najbolj optimalne trase za izgradnjo avtoceste, ki ne bi premočno vplivala na okolje in naravo, je še dejal Zevnik.

Želijo si čimprejšnji začetek gradnje

Skupina je med krajani zbirala tudi podpise pod pobudo za čimprejšnji začetek gradnje avtoceste. Prvi del podpisovanja je bil namenjen pobudi ilirskobistriški občini, v kateri vodstvo občine pozivajo, naj se aktivneje vključi k iskanju najboljše trase avtoceste v sodelovanju s sosednjimi občinami. Drugi del pobude pa bodo naslovili na okoljsko in prometno ministrstvo.

Pripravili so tudi nekaj raziskav, v katerih so ugotavljali promet na letni ravni in v poletni sezoni ter o tem, kolikšne količine ogljikovega dioksida prispeva ta promet v ozračje. Celoletno povprečje na hrvaškem odseku do državne meje s Slovenijo je 10.916 vozil na dan, ki nato nadaljujejo vožnjo preko Staroda ali Jelšan proti notranjosti, medtem ko to število v poletnem času preseže 20.000.

Predstavnika z ministrstva ni bilo

S svojimi ugotovitvami so želeli seznaniti tudi predstavnika ministrstva za okolje in prostor, vendar pa slednje ni uspelo zagotoviti ustreznega sogovornika za ponedeljkovo okroglo mizo. Razprave se je sicer udeležilo približno 200 krajanov, ki so bili zadovoljni, da se je začelo o tem projektu govoriti tudi na lokalni ravni. Spregovorili pa so tudi predstavniki civilnih iniciativ Kras in Brkini, družbe TIB Transport, občin Ilirska Bistrica in Matulji ter državnozborski poslanec Zvonko Černač.

Septembra predstavitev načrtov

Skupno stališče ponedeljkove razprave je bilo, da tri izmed predlaganih različic - Divača 1 in 2 ter Razdrto - niso sprejemljive predvsem iz okoljevarstvenih razlogov, je ob koncu okrogle mize povedal član Skupine Nove ideje za razvoj območja Ilirska Bistrica Gorazd Brne.

V septembru pripravlja ministrstvo za okolje in prostor javne razgrnitve predlogov avtocestnih tras na območju občin, kjer naj bi potekale.

STA


Najbolj brano