Če ne bo investitorja, jih čaka prisilna poravnava

V podjetju TIB Transport so na trnih. Potencialni investitorji imajo namreč še danes čas za dokapitalizacijo podjetja. Če vplačil ne bo, podjetje s 150 zaposlenimi čaka prisilna poravnava. Vodstvo je prepričano, da se podjetje splača rešiti, saj bi lahko dobili nove posle.

S svežim denarjem in razdolžitvijo bi podjetje TIB Transport zadihalo in bi se lahko potegovalo za nove posle   Foto: Tomo Šajn
S svežim denarjem in razdolžitvijo bi podjetje TIB Transport zadihalo in bi se lahko potegovalo za nove posle  Foto: Tomo Šajn

ILIRSKA BISTRICA >Prevozniško podjetje TIB Transport je plačilno nesposobno že od lanskega marca, račune imajo blokirane pri vseh komercialnih bankah. A večina obveznosti, ki jih vlečejo v brezno, je nastala v preteklosti, v času prejšnjih lastnikov in niso neposredno povezane s poslovanjem bistriškega podjetja. Vodstvo je zato prepričano, da bi se podjetje lahko izkopalo iz težav. Zato so lastniki na zadnji skupščini podprli dokapitalizacijo - v denarju in s pretvorbo terjatev upnikov v kapital. Večinskega lastnika, družbe Recigum, ki ima v lasti 80 odstotkov TIB Transporta, dokapitalizacija ne zanima.

Pri dokapitalizaciji s svežim denarjem so zato računali na strateškega partnerja, podjetja iz logistične panoge. Direktor Zlatko Jenko ocenjuje, da podjetje TIB Transport, ki je specializirano za prevoz naftnih derivatov in kemikalij, izredno zanimivo, tudi zavoljo svojih referenc.

Kot potencialni investitorji so se oglasila logistična podjetja iz Avstrije, Italije in Francije. “Največ interesa je pokazal francoski logist, GCA France, ki pokriva celotno Evropo, razen Balkana. Toda za odločitev o morebitnem vstopu v TIB Transport bi moral ta koncern izpeljati celoten postopek, to pa terja več časa - tri, štiri mesece,” pravi Jenko.

Vsak investitor bo še poseben pozoren na finančno zdravje družbe. To k dnu vlečejo stare obveznosti, ki so jih povzročili nekdanji lastniki. Pri terjatvah je kar 95 odstotkov ločitvenih upnikov. Največji so OMV, Hypo Leasing, Abanka, Durs (podjetje dolguje prispevek za plače, DDV ...).

Kljub težavam podjetje deluje. “Naši tovornjaki vozijo vsak dan, zaposleni plače dobivajo v dveh obrokih, s prispevki pa zamujamo štiri mesece. Če dokapitalizacije ne uspe, bomo morali sprožiti prisilno poravnavo. V vsakem primeru pa se bomo za več kot 150 delovnih mest borili z vsemi močmi,” še pravi Jenko.

O stečaju noče niti razmišljati, saj ocenjuje, da ima podjetje veliko možnosti, da preživi. Po njihovih prevozniških storitvah je kar nekaj povpraševanja, obetajo se jim tudi novi posli.

SONJA RIBOLICA


Najbolj brano