Bo občina ob pol milijona evrov?

Še preden so svetniki na četrtkovi seji odločali o sporazumu o izravnalnih ukrepih na trasi drugega tira železniške proge Divača-Koper, so ga zaradi nesoglasja nekaterih svetnikov z dosedanjimi postopki (ob glasovanju so dobili še podporo ostalih) umaknili z dnevnega reda.

Še pred odločanjem o sporazumu o izravnalnih ukrepih so svetniki izglasovali njegov umik z dnevnega reda  Foto: Bogdan Macarol
Še pred odločanjem o sporazumu o izravnalnih ukrepih so svetniki izglasovali njegov umik z dnevnega reda  Foto: Bogdan Macarol

HRPELJE > “Predlagam umik točke o sporazumu z dnevnega reda, ker v gradivu pogrešam dve pomembni prilogi: o finančnem ovrednotenje izvedbe ter okvirni terminski plan. Menimo še, da bi se župan Zvonko Benčič Midre moral izpogajati z ministrstvom tudi o izgradnji obvoznice Hrpelje-Kozina,” je svetnik Vasja Ivančič (lista Pretresi) utemeljil, zakaj ne bo podprl dnevnega reda v predlagani obliki.

Krajani o posledicah trase niso bili obveščeni

Zaradi nepopolnega gradiva je proti glasoval tudi Ivan Tratnik (SLS), medtem ko je Robert Grk (Nestrankarska Lista Alberta Pečarja) izhajal iz svoje volilne baze.

“Kot predsednik krajevne skupnosti Ocizla, ki vključuje tudi Beko, in ravno tu je območje parka, ki je domena izravnalnih ukrepov, menim, da je župan v pogajanjih dosegel mnogo. Vseeno pa zagovarjam, da še pred odločanjem skličemo zbor krajanov. Ljudje se namreč čutijo opeharjeni, saj niso bili o posledicah, ki jih bodo nosili, obveščeni. Za povrh nekateri ravno te dni dobivajo odločbe o razlastitvi parcel za potrebe servisnih cest in to v širini osmih metrov,” je povzel glas ljudstva.

“Sedaj odpirati razgovor o obvoznici, pomeni mešati hruške in jabolka. Aktualna je bila takrat, ko so načrtovali avtocesto, ki nima nič skupnega z železnico. Sami veste, da se svetniki s takratnim županom niso znali zediniti, izpolnili niso niti pogoja, da občina prej odkupi zemljišča, zato občina ni imela nič od tega. Da bi bilo tokrat drugače, smo resno delali dve leti in vse je kazalo, da nam bo uspelo, saj smo se zaradi poteka železnice preko območja parka uspeli dogovoriti za kar 472.000 evrov izravnave,” jim je odgovoril župan Zvonko Benčič Midre.

Pomislek, da krajani niso imeli možnosti sodelovati v postopkih, pa je zanikala Alenka Pečar iz občinske uprave. “Drugi železniški tir so z uredbo sprejeli že leta 2005, ko je bila tudi javna razgrnitev z javno obravnavo, tako da sedaj postopki tečejo skladno z zakonodajo. Ker pa od leta 2008 potekajo tudi spremembe teh postopkov, bo verjetno še javna obravnava pred sprejetjem te dopolnjene uredbe,” je navedla.

Potem ko so svetniki izglasovali umik te točke z dnevnega reda in si je župan s podžupanoma Petrom Boršićem in Antonom Mahnetom vzel čas za razmislek o tem, ali naj prekine sejo, so z njo vendarle nadaljevali. Vendar je župan poudaril, da točke o sporazumu o izravnalnih ukrepih ne bo ponovno uvrstil na sejo občinskega sveta.

“Kontroverzni” odlok bo privedel do gradnje v parku

Poleg potrditve odloka o občinskem prazniku, ki bo letos tako prvič sedmega septembra, so v nadaljevanju podprli tudi odlok o razglasitvi naravnih znamenitosti in kulturnih spomenikov na območju (nekdanje skupne) občine Sežana. “Svetniki se z njegovim sprejetjem ne zavedajo, da so sedaj dejansko sprožili začetek gradbenih del na trasi drugega tira tudi v parku Beka, istočasno pa so občini z nesprejetjem sporazuma odvzeli pogajalsko pozicijo. Ker se teoretično lahko zgodi, da občina spet ne bo dobila ničesar, želim, da se vsi, ki so 'bombardirali' sprejetje sporazuma, zavejo, kaj so naredili. Prepričam sem, da bodo nekoč prevzeli odgovornost, če prej ne, na volitvah jeseni,” je župan še povzel osebna razmišljanja ob nepričakovanem zasuku načrtov. In še opozoril, da utegne biti občina zaradi tega ob 472.000 evrov, kolikor bi pridobila za izravnavo.

BOGDAN MACAROL


Najbolj brano