Bistriška obvoznica na vidiku

Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo je izdalo odločbo o dodelitvi denarja za izgradnjo 2,5 kilometra dolge obvoznice okrog Ilirske Bistrice. Vrednost projekta je 16,5 milijona evrov, pri čemer bo Evropski sklad za regionalni razvoj prispeval 12 milijonov.

Včeraj je ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo  izdalo odločbo o dodelitvi denarja za gradnjo 2,5 kilometra dolge obvoznice okrog Ilirske Bistrice (na fotografiji je označena z rdečo barvo)
Včeraj je ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo izdalo odločbo o dodelitvi denarja za gradnjo 2,5 kilometra dolge obvoznice okrog Ilirske Bistrice (na fotografiji je označena z rdečo barvo) 

ILIRSKA BISTRICA > Prvi velik in zahteven objekt na bodoči obvoznici, krožišče pri Spetiču na južnem izhodu iz mesta, je po letu in pol gradnje bolj ali manj dokončan. V dveh letih pa bo treba zgraditi in urediti še vrsto objektov bodoče obvoznice. Ta bo potekala večinoma po ulici Nikole Tesle, mimo tovarne Lesonit, do železniškega nadvoza pri vasi Topolc.

Gradnja obvoznice bo potekala v dveh fazah. Prva, ki obsega gradnjo krožišča z vso spremljajočo komunalno infrastrukturo, je bila zelo zahtevna in je zaradi dolgotrajne gradnje načenjala živce voznikom.

Druga faza pa tvori gradnjo obvozne ceste, na kateri bodo zgrajena tri križišča - pri železniških zapornicah na Gubčevi ulici, pri kamionskem parkirišču podjetja Jaksetič in pri železniškem nadvozu. Poleg tega pa bodo pri avtobusni postaji, kjer je sedaj cestni prevoz za vozila, uredili podvoz, vendar pa le za pešce in kolesarje.

Kot smo izvedeli, se je na državno revizijsko komisijo zaradi izbire izvajalca pritožilo podjetje CPK iz Kopra. Župan Emil Rojc nam je povedal, da so ga z Direkcije RS za ceste, ki je investitor gradnje, obvestili, da je revizija končana in da bo dela izvajalo hrvaško Cestno podjetje Krk.

Župan upa, da bodo čez zimo dosegli dogovor z nekaterimi lastniki zemljišč ob obvoznici in da bodo z deli začeli spomladi. Prva naj bi bila na vrsti prestavitev ceste bodoče obvoznice pod železniško progo pri trgovskem centru Mikoza, kar bo najdražji in najzahtevnejši poseg, ki bo vreden milijon evrov. Župan je izrazil zadovoljstvo zaradi takšnega razpleta, ker to pomeni razbremenitve prometa skozi mesto.

Obenem pa je opozoril, naj bi morala Slovenija po vstopu Hrvaške v EU odpreti cesto Jelšane-Postojna za tovorni promet, ki sedaj sicer teče čez Starod. V tem primeru bi Bistrica brez obvoznice doživela prometni infarkt.

Bistriška obvoznica je bila načrtovana že pred desetimi leti, vendar so se zadeve premikale po polžje. Po januarskem podpisu protokola med občino oziroma županom Emilom Rojcem in tedanjim ministrom za infrastrukturo in prostor Zvonetom Černačem so aktivnosti stekle hitreje. Podpisniki protokola so tedaj obvestili javnost, da bo obvoznica končana do konca leta 2015 in napovedali pridobitev evropskega denarja, ki ga je treba črpati do tega leta, ko morajo biti zaključeni vsi evropski projekti iz te finančne perspektive.

TOMO ŠAJN


Najbolj brano