Betoniranje dediščine iz kamna

Gradbene službe Slovenskih železnic na bistriškem delu proge Pivka-Reka obnavljajo kamnite podvoze in vodne prepuste s cementnimi prelivi. Prav tako, kot na drugih odsekih primorskih prog.

Vodni prepust pri vasi Mala Bukovica je doživel enako usodo kot številni mostovi in podhodi na Primorskem  Foto: Tomo Šajn
Vodni prepust pri vasi Mala Bukovica je doživel enako usodo kot številni mostovi in podhodi na Primorskem  Foto: Tomo Šajn

ILIRSKA BISTRICA> Nov betonski videz objektov marsikoga moti, vendar se dela nadaljujejo. Že v začetku februarja smo v PN opozorili na to, da Slovenske železnice sanirajo kamnite mostove in vodne prepuste z brizganjem betonske malte. Na ta način so prekrili kamnite objekte iz časa gradnje Južne železnice sredi 19. stoletja. Prebivalci okoliških krajev na Pivškem in Krasu so protestirali in pozvali k ohranjanju stavbne dediščine, a jim ni nihče prisluhnil.

Tokrat se podobni posegi dogajajo na progi Pivka-Ilirska Bistrica-Reka, ki bo prihodnje leto stara 140 let. Nanje je opozoril Primož Rojc, ki vneto zbira vse, kar je vezano na preteklost krajev na Bistriškem. Opozoril je na nerazumno cementiranje tehnično in estetsko dovršene kamnite gradnje na tej progi, v bližini vasi Mala Bukovica. Ti objekti sicer niso na očeh ljudem, saj so na bolj odročnih krajih, vendar je cementiranje dobro vidno.

Na srečo je najbolj izpostavljen objekt, to je cestni podvoz pod kamnitim obokom med Dolenjskim potokom in Malo Bukovico, za zdaj ostal takšen, kot je bil prvotno. Bati pa se je, meni Rojc, da ga bodo slej ali prej zacementirali in zakrili njegovo prvotno podobo. Cementiranje je namreč cenejše od sanacije, ki ne bi spremenila videza objektov.

TOMO ŠAJN


Najbolj brano