Ali bo kdaj trden suhorski most?

Do brkinske vasi Suhorje, ki leži na visokem hribu nad Vremsko dolino, sprva pelje regionalna cesta Ribnica-Divača. Za odcepom prek mostu čez reko Reko se spremeni v lokalno, ki Suhorcem služi kot neposredna povezava s pivško občino in občinskim središčem.

Obnova mostu in uničene lokalne ceste naj bi po prvih ocenah stala 400.000 evrov Foto: Ana Nekič
Obnova mostu in uničene lokalne ceste naj bi po prvih ocenah stala 400.000 evrov Foto: Ana Nekič

SUHORJE > Tako most kot cesta sta v zelo slabem stanju. Most, zgrajen v letu 1936, je več kot očitno načel zob časa. Po skorajda 80 letih se namreč že krepko kruši, železna konstrukcija je zarjavela, vse bolj popušča betonska podporna stena.

Vse manj varen most

Ta povezovalni objekt zato nima (več) ustrezne nosilnosti. Po njem je vožnja nevarna že za osebna vozila, tovornjaki pa so se zaradi varnostne omejitve na največ pet ton (kar je zelo malo) že preusmerili na sosednjo vas Ostrožno Brdo in od tam naprej do Suhorja. Ceste so zato v teh vaseh močno obremenjene, razpokane, brez robnih črt in utrjenih bankin.

Vaška skupnost Suhorje s predsednikom Davidom Nekičem na čelu že vrsto let opozarja na nevarni most in neurejeno cesto. Kot pravijo, so na Občino Pivka naslovili številne prošnje, saj si želijo varen, nov most: “Občina je sprva obljubljala, vendar so se obljube izkazale za prazne. Sedaj pa se sploh več ne odzivajo. Vse, kar so naredili, je to, da so pred most postavili tablo z omejitvijo pet ton. Tako morajo težki tovornjaki v vas prihajati čez Ostrožno Brdo, kar pa ni pošteno do tamkajšnjih ljudi, saj jim težki tovornjaki uničuje cesto.”

Ko so domačini, ki so za pomoč prosili tudi občinske svetnike, izvedeli, da obnove mostu in ceste ni v letošnjem proračunu, jim je prekipelo. Še posebej zato, ker jim vodstvo pivške občine v šestih letih (še) ni prisluhnilo in ker zanje v proračunu venomer zmanjka denarja, medtem ko v Park vojaške zgodovine zliva milijone evrov.

Letos le malenkost

Direktorica pivške občinske uprave Mihaela Smrdel pravi, da so s suhorsko problematiko seznanjeni in da si prizadevajo obnoviti most in povezovalno cesto. Letos bo v najnevarnejšem ovinku ceste, v dolžini 40 metrov, nameščena odbojna ograja. Ta del bodo tudi na novo asfaltirali, očistili vse jarke, prepuste in zamenjali prometno signalizacijo. Sicer pa naj bi lani na občini že opravili statični pregled mostu in oblikovali predloge za sanacijo. Poleg tega so pridobili ponudbe za projektiranje in geodetski posnetek, projektno nalogo in geološko poročilo v vrednosti 50.000 evrov.

“Občina si prizadeva, da bi za sanacijo oziroma novogradnjo mostu in temeljito rekonstrukcijo ceste pridobila sofinanciranje iz kohezijskih virov, tako kot so bile sofinancirane vse ostale večje rekonstrukcije cest v zadnjih letih. Vsi večji investicijski projekti v občini so izvedeni le na podlagi in le v primerih, če se večji delež potrebnih sredstev pridobi iz sofinanciranja,” nam je pojasnila Smrdelova. Celotna investicija, s sočasno obnovo mostu in ceste, je ocenjena na 400.000 evrov brez DDV, je še dodala.

“Z vidika razponov in časovne izvedbe je za ta odsek najbolj ustrezna možnost ureditve z jekleno nosilno konstrukcijo in voziščem iz mostnih omnia plošč. Sredstva pa so v načrtu razvojnih programov načrtovana v letih 2016 in 2017,” je še sklenila direktorica občinske uprave.

LORI FERKO


Najbolj brano