“Bal sem se za vodo”

“To bi bilo najhujše, kar bi nas lahko prizadelo. Da bi zaradi zaprte ceste ostali brez vode. Tega sem se najbolj bal,” pravi poveljnik pivškega štaba civilne zaščite Jože Morel. Za razliko od postojnske občine, kjer so agregate začeli nameščati šele v ponedeljek, so v pivški občini delovali štirje že v soboto.

Jože Morel, poveljnik pivškega štaba civilne zaščite Foto: Danijel Cek
Jože Morel, poveljnik pivškega štaba civilne zaščite Foto: Danijel Cek

PIVKA > “V četrtek popoldne smo gasilci iz Košane čistili cesto od Neverk proti Vremščici, končali ob dveh ponoči in šli spat. Kaj se dogaja v Pivki in ostalih krajih občine, nismo niti vedeli, še v sanjah pa ni nihče niti slutil, da se bo vse skupaj spremenilo v katastrofo takih razsežnosti,” začenja svojo pripoved poveljnik pivške civilne zaščite Jože Morel, sicer tudi predsednik košanskih gasilcev. V Košanski dolini namreč ni bilo tako hudo kot drugod po pivški občini.

Na Pivškem so v minulih dneh priključili dvanajst večjih agregatov. Včeraj so bile na agregatih še vasi Juršče, Plačje, Klenk, Trnje, Slovenska vas in Selce ter črpališča v Zagorju in med Jurščami in Palčjem.

Da je grožnja velika, je Morel spoznal v petek zjutraj, ko mu je žena povedala, da v Pivki nimajo elektrike in da je zaprta šola. “In tako se je začelo,” pravi. “Klicala me je direktorica občinske uprave Mihaela Smrdelj, jaz sem moral nujno službeno na Štajersko, in sem se spotoma ustavil na občini.” Po oceni razmer je Morel odločil, da je štab sklican in Smrdeljevi naročil, naj pokliče kogarkoli potrebuje.

Po poti na Štajersko je sam poklical namestnika Klavdija Čepirla in Tomaža Česnika iz Zagorja in jima razdelil naloge. “Mislim, da sta šla na občino, od tam smo se preselili v gasilski dom, se dvakrat sestali in postavili temelje, da smo v soboto lahko pošteno zagrabili za delo.” Na poti s Štajerske je poklical še poveljnika civilne zaščite za Notranjsko Štefana Majcna in poveljnika državne civilne zaščite Srečka Šestana.

“V soboto takoj po sedmi zjutraj smo se usedli, prišel je tudi župan Robert Smrdelj, narisali smo zemljevid občine in začeli delat. Osredotočili smo se na vodo. Brez elektrike bi namreč kmalu ostale brez vode vasi Klenk, Trnje, Palčje, Juršče in Zagorje,” razlaga.

Agregati že v soboto

Iz gasilskega doma so vzeli 20-kilovolten agregat in rešili črpališče v Zagorju. Pred Majcna in Darka Muhiča so možje iz Zagorja preskrbeli še dva agregata, vojaki iz Slovenske Bistrice pa so v soboto zvečer na Pivško pripeljali kar tri agregate.

V soboto zvečer so tako brneli že štirje agregati, dva v Zagorju, eden pri mesnici Kaluža v Pivki in eden v Selcah. V nedeljo so potem priključili še črpališče v Klenku, Palčjah in Jurščah. “Res da so ljudje potem čakali na agregate do torka, ampak vodo smo rešili. Brez hitrega ukrepanja bi v pivški občini ostali še brez vode,” pojasnjuje Morel.

Rešili črpališče Malni

Kot največjo skrb Morel opisuje reševanje črpališča Malni pri Planini, od koder črpajo vodo za pivško in postojnsko občino: “Gozdna cesta z južne strani je bila poplavljena, z vzhodne pa zasuta z drevesi. Za 600 kilovaten agregat, s katerim črpajo vodo, pa so imeli goriva samo še za dvanajst ur.” Razmere so bile že tako kritične, da so razmišljali že o dobavi goriva s helikopterji.

Morel je poklical Majcna, ta je kot regijski poveljnik sklical postojnski in pivški štab, povabili so še strokovnjaka za vodovode s Kovoda, predstavnika postojnskega gozdnega gospodarstva in državnega zavoda za gozdove sta obljubila sekače, polkovnik Cveto Kravanja pa še 50 vojakov. “Ob desetih dopoldne so šli v akcijo, ob enih so 3,5-kilometrsko cesto očistili. Štirje gozdarji so sekali, za njimi je bil stroj, pa 50 vojakov,” še pravi Morel.