Zapuščeni trajekt so morali privezati ob obalo

Grški trajekt Marinos D, ki v Izoli vedri že dobrih sedem let, je včeraj doživel zasuk. Doslej je bil v četverovezu, pritrjen s sidrnimi verigami in privezan pravokotno na obalo, v Ladjedelnici Izola pa so ga včeraj privezali vzdolž obale, še vedno ga držijo tudi sidrne verige. Tako jim je zaradi varnosti naložila uprava za pomorstvo.

Marinos D  so vlačilci zasukali in odslej je privezan vzdolž obale  Foto: Tomaz Primozic/Fpa
Marinos D so vlačilci zasukali in odslej je privezan vzdolž obale  Foto: Tomaz Primozic/Fpa

IZOLA> Do slovesa doka, ki je Izolo zapustil junija, je zapuščeni grški trajekt vedril v njegovem zavetju. Do včeraj je bil v četverovezu - pritrjen z dvema sidroma v morje in z dvema verigama na krmi na obalo.

Brez doka bolj nevaren

A pomorska inšpekcija je takoj potem, ko je vlačilec odvlekel dok proti Cipru, Ladjedelnici z odločbo naložila, naj trajekt varno priveže ob obalo. “Brez zavetja doka je bil trajekt preveč izpostavljen in zato nevaren. Sploh pa z avgustom prihaja čas tramontan. Če bi se vrvi potrgale, bi lahko tvegali, da bi prišlo do onesnaženja okolja,” je povedal Tomo Borovničar, direktor uprave za pomorstvo.

V Ladjedelnici so menili, da je premikanje ladje nepotrebno in da so možnosti, da bi trajekt - če bi se vrvi potrgale - butal ob obalo, tako rekoč neznatne. “Trajekt je bil pritrjen z dvema sidroma v morje in z dvema verigama na krmi na obalo. Predlagali smo, da bi ga še dodatno pritrdili, tudi ob steber v morju; če je vse, tudi najbolj neprijazne vremenske razmere zdržal dok, ki je bil 140 metrov dolg in 13 metrov visok, bi jim kljuboval tudi trajekt,” je menil direktor Ladjedelnice Izola Tomaž Jeločnik, ki se je naposled moral sprijazniti z odločbo.

Odslovili že dve ladji, ker ni prostora

Včeraj dopoldne so naročili dva vlačilca, ki sta zasukala ladjo, in jo privezali ob obalo. V Ladjedelnici pravijo, da jim zapuščeni trajekt odžira dragoceni prostor, ki ga potrebujejo za popravila ladij.

“Dve ladji smo že morali odsloviti, ker imamo obalo zdaj zasedeno. Izguba dveh poslov, ki bi skupaj trajala kak poldrugi mesec, pomeni izgubo vsaj 45.000 evrov,” je včeraj na hitro računal Jeločnik, potem ko je seštel še, koliko jih je stal premik trajekta: nič manj kot 12.000 evrov, če računamo najem vlačilcev, pilotskih storitev, pa agregat, delo zaposlenih ...

V upravi za pomorstvo so zadovoljni, da je Ladjedelnica sama poskrbela za varnost trajekta: “Ravnali so razumno in odgovorno. Če ne bi poskrbeli, bi zadevo v svoje roke prevzela država, a stroški bi bili na koncu precej višji,” pa pravi Borovničar.

SONJA RIBOLICA


Najbolj brano