Zadnjo besedo o marini imajo svetniki

Izolski občinski svet bo v četrtek na izredni seji obravnaval predlog poravnave in koncesijske pogodbe, ki jo je izolska občina po več kot dveh desetletjih sporov na koprskem sodišču dosegla z upravljalcem izolske marine, podjetjem Marinvest. “Tisti, ki želi Izoli dobro, bo predlog podprl,” pravi izolski župan Igor Kolenc. A ne bi bilo prvič, da svetniki ne bi podprli koncesijske pogodbe. To se je pred leti namreč že zgodilo.

IZOLA > Izolski župan Igor Kolenc je prepričan, da je predlog, ki so ga v postopku mediacije z družbo Marinvest v zadnjih dveh letih dosegli na sodišču, sprejemljiv za obe strani. Predlog predvideva povračilo nadomestila za uporabo površin izolski občini v višini 1,1 milijona evrov, ki ga je Marinvest že deponiral pri notarju, 423.000 evrov za plavajoče pomole in 800.000 evrov za gradnjo tretjega valobrana. Poravnava je torej skupaj ocenjena na 3,1 milijona evrov. Marinvest se je zavezal, da bo valobran in pomol B, na katerem bo še dodatnih 200 privezov, zgradil do septembra 2015.

Marina že od vsega začetka naprodaj

“V kolikor se to ne bi zgodilo, se bo koncesijska pogodba takoj razdrla,” opozarja Kolenc. Direktor Marinvesta in Portinga Enrico Galassi pa pri tem pravi, da bodo valobran in pomol zagotovo zgradili. “Sicer je zdaj čas res neugoden in imamo zaradi krize v marini že 140 prostih mest, vendar bomo pomol zgradili in poskušali oddati še tistih 200 privezov,” pravi Galassi. Na vprašanja, ali izolsko marino res prodajajo, odgovarja, da je izolska marina od samega začetka naprodaj. “Vendar do sedaj nismo dobili nobene resne ponudbe. Mogoče tudi zato, ker smo postavili visoko ceno,” pravi Galassi. Marino prodajajo za 25 milijonov evrov, po sklenitvi poravnave pa je ta cena višja za tri milijone, kolikor bodo pač morali dati za poravnavo.

250.000 evrov koncesnine

Koncesijska pogodba bo sklenjena za obdobje 40 let in znaša 0,65 evra na kvadratni meter obale in akvatorija. To v praksi pomeni, da bo občina na leto od koncesnine dobila okoli 250.000 evrov.

Ureditev medsebojnih sporov pomeni predvsem ureditev območja ob izolski marini, ki je sedaj bolj klavrno. Računajo na morebitna vlaganja tujih ali domačih investitorjev, ki bi zaokrožila ponudbo. Z gradnjo valobrana tri pa se bo povečala tudi varnost pred močjo morja, zagotovili pa bodo tudi nekaj delovnih mest.

Izolska občina bo parkirišča, ki so sedaj na območju izolske marine oddala Marinvestu, bo pa skozi marino še naprej zagotovljen prost prehod.

TATJANA TANACKOVIČ


Najbolj brano