Za direktorja Avditorija izbran dosedanji v. d. Marko Česnik

Od dveh prijavljenih kandidatov so odgovorni izbrali dosedanjega v. d. direktorja Marka Česnika, ki ga mora potrditi še občinski svet prihodnji teden.

Avditorij Portorož; Marko Česnik ga bo  - če bo dobil podporo občinskega sveta - vodil priohodnjih pet let
Avditorij Portorož; Marko Česnik ga bo - če bo dobil podporo občinskega sveta - vodil priohodnjih pet let 

PORTOROŽ> Razpis za direktorja Avditorija je izšel na občinski spletni strani nekaj dni po spremembi odloka, s katero je občina na zadnji občinski seji konec decembra znižala izobrazbeni standard za direktorje javnih zavodov (JZ).

V javnosti so se takoj po spremembi občinskih odlokov za JZ pojavila namigovanja, naj bi občina odloke priredila zaradi dosedanjega v. d. direktorja Marka Česnika, ki nima univerzitetne izobrazbe.

Župan Peter Bossman je ob tem pojasnil: “Ta sprememba vzpodbuja konkurenčnost kadrov in proces zaposlovanja mladih strokovnjakov.”

Župan je Česnika za v. d. direktorja Avditorija za določen čas v skladu z zakonodajo imenoval prvega marca lansko leto, “v igri” so bili še drugi kandidati (ekonomist Matjaž Žnidaršič, absolvent prava Robi Smrekar in drugi).

Sicer pa je Česnik sin Marjetke Česnik, vidne članice piranskih Socialnih demokratov in predsednice nadzornega odbora občine. V čemer nekateri vidijo konflikt interesov. Česnik ob tem dodaja, da sta zaradi tovrstnih pritiskov z mamo že razmišljala, da bi eden od njiju odstopil s funkcije. Ekipa Avditorija je pod vodstvom Česnika v slabem letu sanirala negativno finančno stanje JZ. Predsednica sveta Avditorija Jana Tolja k temu dodaja: “Kakšno je dejansko finančno stanje zavoda, bo jasno šele februarja, ko bodo znane številke finančne bilance leta 2011. Do konca oktobra je Avditorij res posloval pozitivno.”

Diplomirana ekonomistka in Lucijčanka Mojca Stegovec je druga kandidatka, ki se je prijavila na razpis za direktorja. “Trenutno vodim zasebno podjetje, za menoj je veliko let delovnih izkušen na vodilnih položajih, ne vem še, ali se bom v primeru potrditve gospoda Česnika pritožila na postopek,” nam je v petek povedala Stegovčeva.

Zakaj se na razpis ni prijavil nekdanji direktor Patrik Greblo, nas je zanimalo. “Za razpis nisem vedel, k sodelovanju me nihče ni povabil. Sicer pa tudi nisem razmišljal o tem. Je pa zanimivo, da so mi prijatelji iz Portoroža povedali, naj bi se govorilo, da sem vnovično povabilo itak že odklonil. Menim torej, da je Piran samozadosten s kadri in z znanjem,” je svoje povedal Greblo.

Česnika sta potrdila že svet Avditorija in občinska komisija za mandatna in kadrovska vprašanja, če ga bo še občinski svet, bo Avditorij vodil naslednjih pet let.

Zanimivost razpisa za direktorja Avditorija, ki je bil objavljen sočasno z razpisom za občinskega redarja, je, da je slednji napisan na skoraj dveh straneh, razpisno besedilo s pogoji za direktorja Avditorija pa je bolj skromno, obsega le dobro polovico strani.

Kakršen direktor - takšna ustanova”

Za mnenje, katere so najpomembnejše lastnosti direktorja takega JZ, kot je Avditorij, ter o njegovem delovanju in vodenju smo vprašali nekdanjega direktorja Patrika Grebla in direktorico Gledališča Koper Katjo Pegan.

Patrik Greblo: “Skrbnost, gospodarnost, zanimivost, pestrost, komunikativnost, prepoznavnost. Kakršen direktor, takšna ustanova. Cenenih uvoženih programov, predvsem pa prevarantskih ponudnikov programov je tudi v Sloveniji precej. Program je lahko atraktiven na papirju, a če se izkaže, da je posrednik prodal 'ceneno robo' ali če ustanova odda dvorano nekomu, ki mu je mar samo za čim večji zaslužek, je tudi kredibilnost ustanove s tem lahko načeta. Marsikdo se je že opekel, zato je poznavanje tržišča in ponudnikov programa ključno.”

Katja Pegan: “Osnova je poznavanje prav vseh slovenskih kulturnih ustanov in njihovih direktorjev, poznavanje scenskega, glasbenega in filmskega programa doma in v tujini. Vizija kulturnega turizma obale in povezovanje z ostalimi podobnimi pobudami v Sloveniji. Osebna moč pridobivanja partnerjev, kot so RTV Slovenija, vizija in produkcija prestižnih glasbenih spektaklov v poletnem Avditoriju, moč prepričevanja lokalnega gospodarstva in moč pridobivanja državnih sredstev. Direktor je tisti, ki mora vpisati ime Avditorija v zemljevid Slovenije in Evrope.”

Marko Česnik: “Zavračam očitke, da smo v zadnjem letu v Avditoriju gostili preveč populističnih programov. Ponudili smo enako število klasičnih vsebin kot leto poprej, populistične vsebine izbiramo glede na potrebe ljudi, s katerimi smo v stalnem stiku, saj želimo Avditorij tudi približati vsakemu 'žepu'. Glede na to, da sem se 16 let glasbeno izobraževal, lahko rečem, da se bom vedno trudil vključevati kvalitetne glasbene, predvsem klasične vsebine. Če smo dvorano oddali 'neustreznemu' ponudniku, je bilo zaradi denarja, ki ga krvavo potrebujemo, in ker imajo do dvorane vsi pravico.”

LEA KALC FURLANIČ


Najbolj brano