Z ladjo iz Kopra v Trst samo v sanjah

Medtem ko po našem morju na gosto plujejo izletniške barkače s priljubljenimi ribjimi pikniki, pa nikakor ne morejo zaživeti redne pomorske linije med obalnimi mesti, ne domače ne čezmejne.

Delfino Verde - morski avtobus iz Trsta v Gradež - je zgled za uspešno priobalno linijo
Delfino Verde - morski avtobus iz Trsta v Gradež - je zgled za uspešno priobalno linijo  

ISTRA> Skok z ladjo iz Kopra v Trst, denimo, je le čedalje bolj bled spomin, vse odkar sta leta 1978 svojo zadnjo vožnjo med mestoma opravili ladji Edra in Dionea.

Iz Pirana do Pulja za vikend

Edina pomorska povezava, ki bi si danes lahko zaslužila to ime, je poletna linija italijanske družbe Trieste lines, ki povezuje Trst z Rovinjem in Puljem ter ima postanek tudi v Piranu. A še ta je letos za slovenski del proge med tednom večinoma neuporabna. Zanimiva postane samo ob sobotah in nedeljah, ko se je mogoče ob 8.45 zjutraj v Piranu vkrcati na plovbo do Rovinja, kjer se hitra ladja ustavi ob 9.45, in nadaljuje do Pulja, kjer je ob 11.05.

Iz Pulja se vrača ob 17.45, po povratnem pristanku v Rovinju ob 18.50 pa se v Piranu ustavi ob 20.05. Ladja sicer iz Pirana nadaljuje pot do končne postaje v Trstu, kjer pristane ob 20.50, a javnega prevoza nazaj v Slovenijo zvečer ni.

Ta povezava bo letošnjo sezono začela prihodnji torek. Povratna vozovnica od Pirana do Rovinja stane za odrasle 34,80 evra, za otroke do enajst let pa 19,50 evra. Do Pulja pa je treba odšteti 40,40 evra za odraslega in 22,60 evra za otroka.

Smo premalo pomorska država

Na vprašanje, zakaj v Sloveniji ni in ni posluha za vzpostavitev priobalnih linij, ima jasen odgovor Janez Maček, direktor portoroškega Atlas Ekspressa, ki je slovenski partner omenjene povezave: “Ker nismo še dovolj pomorska država.”KG

Več o pomorskih povezavah lahko preberete v ponedeljkovi tiskani izdaji Primorskih novic.


Najbolj brano