Varnost bolj pomembna kot bližnjica

Kaže, da je cesta med Šmarjami in Grinjanom sprla domačine. Sodu je izbila dno nedavna postavitev prometnega znaka, ki vožnjo dovoljuje le prebivalcem Grinjana in lastnikom zemljišč. Nezadovoljni krajani bližnjih vasi zahtevajo ponovno vzpostavitev lokalnega prometa.

rukzikikikirk Foto: Goran Malenič
rukzikikikirk Foto: Goran Malenič

GRINJAN > Prebivalci Grinjana so z novo omejitvijo zadovoljni. Odkar so pred kakšnim letom asfaltirali še zadnji odsek ceste med Šmarjami in Grinjanom, se je zlasti ob jutranjih in popoldanskih konicah ter poleti, ko se vozniki na vse načine poskušajo izogniti gneči na glavni cesti Koper -Šmarje, ta spremenila v preobremenjeno prometnico. “Žal so si jo prisvojili tudi objestni vozniki, ki z divjanjem ogrožajo varnost ljudi. Otroku si ne upam reči, naj odnese smeti, ker se bojim, da ga zbije kakšen avto. Zaradi spolzkega asfalta in ozkega cestišča se je na tem območju zgodilo že tudi kar nekaj prometnih nesreč,” opozarja predsednik vaškega odbora Grinjan in podpredsednik sveta KS Šmarje Goran Malenič. Na drugem bregu pa se domačini iz nekaterih bližnjih vasi, ki so cesto uporabljali kot bližnjico v Koper, sprašujejo, kako je mogoče, da so si Grinjanci javno pot tako rekoč olastninili.

Najbolj goreči nasprotniki spremenjene prometne ureditve so se tudi znesli nad novim znakom in ga že večkrat poškropili z barvo, tako da ni bilo več mogoče razbrati za nekatere očitno spornega napisa. Zdaj so se odločili iti še dlje. Pred dnevi so zbirali podpise za ponovno postavitev znaka, ki je dopuščal lokalni promet. Seznam in pismo z zahtevami nameravajo predati koprskemu županu Borisu Popoviču. Eden od predstavnikov civilne iniciative, ki je združila nezadovoljne krajane, je tudi Sandi Ražman iz Koštabone. Meni, da je bila zapora ceste za lokalni promet kaplja čez rob. “Če ima neka cesta naziv javna pot ali lokalna cesta in jo z davkoplačevalskim denarjem vzdržuje občina, potem to pomeni, da jo lahko vsi uporabljamo. Kako bi bilo, če bi prebivalci Plavij, Škofij in drugih vasi kar zaprli ceste za ves lokalni in drugi promet. To bi bilo protizakonito,” razmišlja. Za zmanjšanje hitrosti imamo na voljo kar nekaj ukrepov, denimo, radarje, s katerimi bi nekajkrat merili promet čez Grinjan in bi rešili zadevo, ga dopolni Nina Jerebica.

Malenič trdi, da so tudi v koprski občini ugotovili, da je omenjena cesta nevarna. “Izdelali so elaborat, kako rešiti prometne težave na našem območju. Za zdaj se je kot najprimernejši kratkoročen ukrep izkazala postavitev prometnega znaka,” navaja. Predsednik KS Šmarje Andrej Medved se sicer strinja, da je varnost krajanov na prvem mestu, vendar dvomi v primernost občinske odločitve. “Tri leta smo prosili, da se na tem odseku zagotovi varnost udeležencev v prometu. V vsem tem času občina ni dala strokovnih predlogov za rešitev te problematike,” pojasnjuje Medved in dodaja, da ga o novem ukrepu nihče ni obvestil. Natančnejša pojasnila pa bo lahko dal šele po seji sveta KS, ki se je sestal včeraj zvečer.

NATAŠA HLAJ


Najbolj brano