V OŠ Korte bi ohranili bi vse tri oddelke

Kortežansko osnovno šolo, ki ima kot podružnica izolske OŠ Vojke Šmuc samo prvih pet razredov, obiskuje 27 učencev, razporejenih v tri oddelke. Če se bo število vpisanih še nadalje zmanjševalo, pa utegne ta najstarejša istrska šola s slovenskim učnim jezikom izgubiti en oddelek.

Učenec v ospredju obiskuje četrti razred,   tisti v ozadju   pa petega Foto: Mirjana Cerin
Učenec v ospredju obiskuje četrti razred, tisti v ozadju pa petega Foto: Mirjana Cerin

KORTE> In to kljub vzpodbudnim demografskim podatkom.

Po naravnem prirastu sodeč bi morali vsak september na novo vpisati 14 do 17 učencev, vendar so jih nazadnje le pet, opozarja vodja šole Željka Ličan Adamčič.

Grozi jim oddelek manj

V Kortah je veliko vikendaških družin. Kar nekaj Malijčanov in Šaredinov se odloča za matično šolo Vojke Šmuc; nekateri starši delajo v mestu in tam mimogrede odložijo še otroka. Drugi opozarjajo, da je šesti razred v vsakem primeru potrebno opraviti v matični šoli in da je bolje, če jo obiskujejo že od začetka. Adamčičeva dodaja, da je morda komu šaredinsko avtobusno postajališče, na katerem ustavi šolski avtobus, ki vozi v Korte, predaleč (Šared je postal razpotegnjen). Do njega ne vodijo pločniki.

Kortežanska osnovna šola bo letos obeležila 193. obletnico. Začela je kot farna šola ob cerkvi, v petdesetih letih prejšnjega stoletja je postala podružnica izolske OŠ Vojke Šmuc. Od leta 1976 deluje na sedanjem mestu.

Adamčičeva dela v šoli že deset let, vodi jo zadnjih šest. Je tudi ena od treh razredničark, četrta učiteljica uči italijanščino in pomaga v prvem razredu, peta je v podaljšanem bivanju. Jutranje varstvo imajo organizirano v prostorih vrtca, ki deluje v isti stavbi. 27 učencev je razporejenih v tri oddelke. V prvem, “samostojnem” razredu, je pet učencev, osem jih je skupaj v drugem in tretjem razredu, v četrtem in petem pa 14. Za tri oddelke bi formalno morali imeti dva učenca več, torej 29, polovico stroškov enega oddelka jim tako pomaga plačevati občina. V nasprotnem primeru bi jim ga šolsko ministrstvo ukinilo. “Kar bi bilo škoda, ker je v vrtcu vse več otrok, zaradi česar so pred tremi leti uredili dodatni oddelek,” opozarja.

Med utrjevanjem in dopolnjevanjem

Kot zagotavlja, se njihova šola ne razlikuje veliko od matične. “Teste za ocenjevanje pripravljamo skupaj in tudi ocenjujemo po enakih kriterijih. S kombiniranim podajanjem snovi se ukvarjamo učitelji, ampak enkrat ko razčistimo s tem v glavah, nimamo več težav. Tudi učenci se tega navadijo in snov, ki jim ni namenjena, preslišijo ali pa z njo utrdijo znanje (starejši) in ga dopolnijo (mlajši).” Šola je dobro opremljena in ograjena, ima dovolj računalnikov, urejene zunanje površine in lastno kuhinjo.

Med prednosti podružnične šole šteje še, da v njej rastejo s krajem in se udeležujejo tudi družabno-kulturnega življenja v Kortah, v ta namen sodelujejo z vsestransko ustvarjalko Nado Morato.

“Ker imamo malo učencev, je več individualnega pristopa. Otroke spoznamo že v vrtcu,” niza pozitivne plati.

Posebno pozornost namenjajo lokacijam, na katerih preživljajo šolske dni zunaj šole. Tudi zato urejajo učilnico na prostem.

MIRJANA CERIN


Najbolj brano