V Luki lobirajo, da ne bodo slepo črevo

“Luka Koper ni pomembna samo za Slovenijo, ampak lahko prinese dodano vrednost vsej Evropski uniji,” je prepričan Brian Simpson, predsednik odbora evropskega parlamenta (EP) za promet. Podprl bo prizadevanja Luke, da koprsko pristanišče v Bruslju vendarle vključijo v zelo pomemben vseevropski prometni koridor Baltik-Jadran, iz katerega je zdaj izključen.

Janez Požar, Tanja Fajon, Brian Simpson in Tomaž Martin Jamnik (z leve) so se strinjali, da je za Slovenijo vitalnega pomena, da je vključena tudi v koridor Baltik-Jadran, ki poteka od severa proti jugu, in ne samo v Sredozemski koridor (nekdanji peti koridor), ki povezuje evropski zahod z vzhodom
Janez Požar, Tanja Fajon, Brian Simpson in Tomaž Martin Jamnik (z leve) so se strinjali, da je za Slovenijo vitalnega pomena, da je vključena tudi v koridor Baltik-Jadran, ki poteka od severa proti jugu, in ne samo v Sredozemski koridor (nekdanji peti koridor), ki povezuje evropski zahod z vzhodom 

KOPER> Koridor Baltik-Jadran poteka od severa Evrope proti jugu preko Avstrije vse do italijanskih severnojadranskih pristanišč Trst, Benetke in Ravenna, izogne pa se Sloveniji in pristanišču Koper. V Luki poudarjajo, da so prav na tej osi njihova ključna tržišča, zato bodo storili vse, da dobijo svoje mesto na tem koridorju.

Nadoknaditi zamujeno

Malo smo pozni, a ne prepozni, ocenjuje evropska poslanka Tanja Fajon, ki je Simpsona pripeljala v Slovenijo. Prejšnje vlade namreč po naših izkušnjah ni skrbelo, da Kopra in Slovenije ni na koridorju Baltik-Jadran. “Veliko mora narediti Luka sama, potreben pa je tudi odločen nastop slovenske vlade. Skupaj nam bo uspelo,” pristavlja Tomaž Martin Jamnik, namestnik predsednika uprave Luke.

“Ni več dovolj samo govoriti, kako smo dobri, ampak ukrepati: pridobiti moramo Avstrijo in Nemčijo, da bosta zagovarjali ta projekt,” meni direktor direktorata za pomorstvo Janez Požar.

Začetek gradnje drugega tira bi bil lahko dober znak, da Slovenija misli resno, ocenjuje Simpson. Po njegovem ima Slovenija tudi pravšnji “okoljski” argument; kar 60 odstotkov tovora prepelje po železnici, medtem ko se sosednja pristanišča veliko bolj opirajo na bolj problematičen cestni promet.

Severni Jadran mora nastopati kot paket

Pravzaprav pa ne gre samo za vključitev Kopra v koridor Baltik-Jadran, ampak bi se vanj moral vključiti celotni sistem severnojadranskih pristanišč skupaj, poudarja Jamnik, ki je včeraj sprejel Simpsona; prvi mož Luke Gregor Veselko je namreč zbolel. “Severnojadranska pristanišča bi morala nastopati kot paket. Njihova konkurenca so v resnici pristanišča severne Evrope,” je potrdil tudi Simpson.

Predlagano uredbo, ki na novo definira vseevropske prevozne koridorje in jo je evropska komisija predstavila oktobra lani, bodo predvidoma letos junija obravnavali na odboru za promet EP, septembra pa še v parlamentu samem.

KATJA GLEŠČIČ


Najbolj brano