V Luki Koper so pretovorili 500.000. kontejner

V Luki Koper so v ponedeljek pretovorili 500.000. kontejner. “S tem smo dosegli nov mejnik, ki nas bo tudi letos zaznamoval kot največji kontejnerski terminal severnega Jadrana,” so zapisali v današnjem sporočilu za javnost.

V Luki Koper sp pretovorili 500.000. kontejner Foto: Jaka Jeraša
V Luki Koper sp pretovorili 500.000. kontejner Foto: Jaka Jeraša

KOPER>“V Luki Koper smo že pred leti prepoznali kontejnerje kot enega najbolj perspektivnih tovorov, kar smo zapisali tudi v strategijo in to še enkrat potrdili z letos sprejetim pet letnim strateškim načrtom. Koper tako ostaja trdno na prestolu največjega kontejnerskega pristanišča v severnem Jadranu,” je pretovor 500.000. kontejnerja komentiral predsednik uprave Luke Koper Gregor Veselko.

Do konca leta še 100.000 kontejnerjev

Začetki koprskega kontejnerskega terminala segajo v leto 1979, ko so zgradili 150-metrsko obalo z enim dvigalom. Leta 1980 je terminal ustvaril 37.831 kontejnerskih enot (TEU) prometa. Z izjemo začetka devetdesetih let, ko je Slovenijo in regijo prizadela vojna na Balkanu, je promet vseskozi naraščal.

Po letu 2000 pa je vedno hitrejši trend kontejnerizacije povzročil skokovito rast prometa v vseh svetovnih pristaniščih. Temu trendu so sledili tudi v Kopru, saj so leta 2001 pretovorili 93.187 kontejnerskih enot, konec letošnjega leta pa se bodo približali številki 600.000.

Porast na račun Daljnega vzhoda

V Kopru so prisotni vsi največji kontejnerski ladjarji. Koper je od junija 2009 neposredno povezan z Daljnim vzhodom z dvema linijama, ki ju upravlja šest ladjarjev. Ti dve liniji sta tudi odločilno pripomogli k tako izrazitemu porastu blaga v kontejnerjih. Trend rasti bo prisoten tudi v prihodnjem letu, vendar v manjšem obsegu, predvsem zaradi previdnih napovedi gibanja svetovnega gospodarstva, pojasnjujejo v luki.

Poglabljali bodo dno

V Luki Koper tudi nadaljujejo z naložbami, ki povečujejo kapaciteto in optimizirajo poslovanje terminala. Gre predvsem za nabavo delovne mehanizacije, pridobivanje površin za skladiščenje in manipulacije na vagonih ter prenova informacijskega sistema terminala. V naslednjem srednjeročnem obdobju pa bo najpomembnejša naložba poglobitev bazena in plovnih kanalov, kar bo omogočilo neoviran pristanek še večjih kontejnerskih ladij.

STA


Najbolj brano