V Izoli ciljajo na ruske goste

V izolski občini bodo letos za prireditve namenili 221.000 evrov, 43 odstotkov več kot lani (omogočili bodo več kot 50 od skupaj 120 prireditev čez vse leto). Kot je na včerajšnji tiskovni konferenci povedal župan Igor Kolenc, se zavedajo, da je turizem vodilna panoga.

O turizmu so govorili: Branko Simonovič, Igor Kolenc, Danilo Markočič in Sanela Kadić Garcia (San Simon Resort). Iz hotelov  Belvedere so svojo odsotnost opravičili, predstavnikov marine pa niso vabili, ker so, tako Markočič,  besedo dali hotelirjem.    Foto: Mirjana Cerin
O turizmu so govorili: Branko Simonovič, Igor Kolenc, Danilo Markočič in Sanela Kadić Garcia (San Simon Resort). Iz hotelov Belvedere so svojo odsotnost opravičili, predstavnikov marine pa niso vabili, ker so, tako Markočič, besedo dali hotelirjem.  Foto: Mirjana Cerin

IZOLA> Prvič doslej računajo tudi na rusko govoreče obiskovalce. Zanimajo jih vsa tržišča, ki so od Izole oddaljena pet ur vožnje, kar skupaj vključuje 94 milijonov ljudi.

Po nekajletnem zatišju bodo letos znova pripravili Oboa fagot festival in festival otroškega animiranega filma. S pomočjo Alberta Pucerja pa bodo obudili stare izolske recepte in gostom ponudili kar največ pridelkov iz domačega okolja (akcija Kilometer 0). Promovirali bodo ribiško gastronomijo in podobno.

Prav zato so novi turistični katalog o Izoli izdali v petih in ne zgolj štirih jezikih kot doslej, tudi v ruščini torej, pa še v italijanščini, nemščini, angleščini in slovenščini. Izdalo ga je Turistično združenje Izola z Danilom Markočičem na čelu, in sicer v 20.000 izvodih, oblikoval ga je koprski Studio Mak.

Po Markočičevih besedah bodo okrepili promocijo in sodelovanje na sejmih (v novem občinskem proračunu so za prvo predvideli 60.000 in za drugo 45.000 evrov). V letošnjem letu načrtujejo 350.000 nočitev, medtem ko so jih lani našteli 339.879 in predlani 328.839. Glavnino so jih ustvarili domači gostje; lani 175.735 in predlani 179.157.

45 odstotkov izolskega portfelja?

Direktor hotela Delfin in izolski podžupan Branko Simonovič je opozoril, da se zahteve gostov spreminjajo. Želijo si nazaj k naravi, aktivnega preživljanja počitnic in zdravih, domačih jedi. Nadeja se, da jim bodo znali prisluhniti in bodo razvijali tak turizem, da bodo od njega imeli korist tudi občani. “Brez vlaganj ni napredka!”

Pa vendar v občini ne vedo, koliko Izolanov natanko je zaposlenih v turizmu. Markočič je slikovito pripomnil le, da turizem prinaša koristi tudi drugim, ne samo prodajalcem kapučinov.

Da gre za dejavnost velikih multiplikatorjev, se je strinjal župan in dodal, da si morajo prizadevati, da bo ta panoga predstavljala 45 odstotkov izolskega portfelja. “Ne smemo staviti le na eno panogo,” je še pozval.

Podobno kot drugod po Sloveniji se v izolskem turizmu in gostinstvu srečujejo s pomanjkanjem kadrov, čeprav imajo v Izoli Srednjo gostinsko in turistično šolo, ter nizkimi plačami. Kot je povedal Simonovič, je v prvih devetih mesecih lanskega leta povprečna plača v Sloveniji znašala 1475 evrov bruto, v gostinstvu 1063 in v obalno-kraški regiji 1461 evrov.

Kdaj center vodnih športov, površine za rekreacijo

Na vprašanje PN, katero turistično infrastrukturo morajo dograditi, je Simonovič navedel center vodnih športov, saj se 60 odstotkov obiskovalcev za Izolo odloči zaradi morja, in rekreacijske površine. Kolenc je poudaril pomen nove slemenske ceste za razvoj turizma na podeželju in kot eno od razvojnih možnosti omenil pohospitalni turizem.

Kdo se bo lotil manjkajoče infrastrukture in kdaj? “Lanska turistična sezona je bila daljša od predlanske, letošnja bo še daljša. Vsako leto bomo kaj dodali, sproti, z denarjem, ki ga bomo dobili iz turizma,” je precej ohlapno odgovoril Kolenc. Vzpostavitev blagovne znamke se mu zdi bistvenega pomena: “Zame je Rex izolska blagovna znamka. Italijani ne vedo, kje je Trst, za Rex pa vsakdo ve.”MIRJANA CERIN


Najbolj brano