V Italiji Luko Koper že vidijo v nemških rokah

Luke Koper ni na seznamu državnih podjetij, ki so naprodaj. To je uradno stališče naše vlade. Neuradno pa je v zadnjem času slišati namige o pogovorih o vstopanju nemških železnic Deutsche Bahn oziroma njihovega DB Schenkerja v Luko Koper in Slovenske železnice.

Pri nas je slišati o navezi Luka Koper- Slovenske železnice, pri Italijanih pa o prodaji Luke Nemcem Foto: Tomaž Primožič/Fpa
Pri nas je slišati o navezi Luka Koper- Slovenske železnice, pri Italijanih pa o prodaji Luke Nemcem Foto: Tomaž Primožič/Fpa

KOPER > Takšne novice že nekaj tednov vztrajno vznikajo v italijanskih medijih. Nekdanji predsednik pristaniške uprave Trst, zdaj profesor na univerzi v Vidmu Maurizio Maresca v komentarju za L'avvisatore marittimo, denimo, povsem resno svari pred tem, da bo tržaško pristanišče zaradi “dogovorov med Slovenijo in Nemčijo” potisnjeno na obrobje glavnih evropskih prometnih koridorjev. “Dogovori med Slovenijo in Nemčijo ustvarjajo pogoje, da bo nemški DB Schenker lahko kupil večinske deleže v Luki Koper in Slovenskih železnicah. V zameno za to pa bo vložil vsaj milijardo evrov v gradnjo drugega tira Koper-Divača,” napoveduje Maresca, ki na zadevo gleda z italijanske perspektive in v tem vidi veliko nevarnost za tržaško pristanišče. Ocenjuje namreč, da bi s takšno morebitno nemško navezo v Sloveniji precej izgubilo tržaško pristanišče.

Poleg tega so v tržaških krogih v zadnjih tednih močno objokovali propad pomembnega nemškega posla. Železniška družba RTC v lasti največjega nemškega intermodalnega prevoznika Kombiverkher, ladijski prevoznik Maersk in BMW so namreč dokončno opustili zamisel, da bi oskrbovanje z avtomobilskimi komponentami med Nemčijo in Daljnim vzhodom speljali skozi Trst. Razlog: storitve v tržaškem pristanišču in na železnici so premalo učinkovite in predrage.

So to le običajne špekulacije ali imajo kaj resne osnove? Predsednik Deutsche Bahn International Olaf Schaller je na srečanju med nemškimi in slovenskimi gospodarstveniki v Kopru konec oktobra, denimo, nakazal, da bi jih zanimalo vlaganje v koprsko pristanišče in v železnice, tudi v železniško infrastrukturo.

Slišati pa je tudi neuradne informacije o obujanju zamisli o povezavi Luke in Slovenskih železnic v logistični holding. Predsednik uprave Gašpar Gašpar Mišič je za Radio Koper povedal, da so na Luko vezani številni železniški operaterji, zato mora družba ohraniti nevtralen položaj. Našemu ministru za infrastrukturo Samu Omerzelu pa se ideja o logističnem holdingu med Luko Koper in Slovenskimi železnicami ne zdi napačna, je že nekajkrat povedal.

To bi bil že četrti poskus povezovanja Luke in Slovenskih železnic v zadnjih 13 letih. Zadnji je propadel pred tremi leti, ko je načrtom tedanjega predsednika vlade Boruta Pahorja in nemškega strokovnjaka Hartmuta Mehdorna nasprotovala domala celotna slovenska logistika, podpirale so jih le Slovenske železnice. KATJA GLEŠČIČ


Najbolj brano