Tudi po Jadranu plujejo kar po svoje

Če bi se, denimo, na plovni poti pred Porečem izlilo 12.000 ton surove nafte, kar je le desetina tovora s tankerjev, ki prihajajo v Trst, bi madež v 72 urah onesnažil celoten severni Jadran, ugotavlja Marko Perkovič, ki na Fakultete za pomorstvo in promet vodi simulator.

   Marko Perkovič (desno) pravi, da tudi v severnem Jadranu precej ladij krši pravila in se preveč približuje obali
Marko Perkovič (desno) pravi, da tudi v severnem Jadranu precej ladij krši pravila in se preveč približuje obali  

PORTOROŽ> Za učinkovito ukrepanje ob morebitnih nesrečah na morju so zato zelo pomembni usposobljeni pomorščaki, so včeraj poudarili udeleženci okrogle mize ob dnevu slovenskega pomorstva 7. marcu, ki jo je pripravila fakulteta. Predstavili so primer nesreče potniške ladje Costa Concordia, a kot pravi Marko Perković, tudi v severnem Jadranu kljub shemi ločene plovbe še vedno precej ladij krši pravila in pluje preblizu obale. Tveganje za nesrečo tako ni majhno. “Zato bi bilo treba čimprej vzpostaviti stalno službo nadzora tudi v našem morju,” opozarja Perkovič. Na okrogli mizi so sodelovali še dekanja fakultete Elen Twrdy, ravnatelj srednje pomorske šole Marjan Tončić in pomorski pravnik Marko Pavliha.

Pomorska javnost pa se ni mogla izogniti načrtovani prodaji kontrolnega deleža Splošne plovbe nemški družbi Döhle, kar sta napovedala Kad in Sod. “Vprašanje je, ali bo 60 milijonov evrov kupnine odtehtalo vse tisto, kar slovenski ladjar pomeni za Slovenijo kot pomorsko državo. Mislim, da bo zdaj politika odločila, kako naprej,” je poudarila Twrdyjeva. “Pustimo zdaj vladi, naj se loti finančnega reševanja države,” pa je nadaljeval predsednik uprave Splošne plovbe Egon Bandelj, ki sicer meni, da gospodarske oživitve države ne bo, če bomo pri tem uničevali uspešna podjetja. “Za vzpostavitev ladjarja, kot je Splošna plovba, je potrebnih 30 let, da si pridobi zaupanje v pomorskem svetu,” je prepričan. Tistim, ki so se spraševali, ali se Kadu in Sodu prodaja splača, odgovarja: “Pomorstva se ne da izmeriti s številkami. To je kot umetnost.”

Marko Pavliha pa meni, da politiko pomorstvo zanima samo, kadar gre za peripetije s Hrvaško ali ko stavkajo v Luki. Kako bo to področje organizirano na ravni države po novem, še ni povsem jasno. Vlada bo namreč ukinila tudi direktorat za pomorstvo. KG


Najbolj brano