S peticijo zoper predrage priveze

Domačini, ki imajo svoja plovila privezana v kanalu Fazan, so prepričani, da jim Marina Portorož zaračunava oderuške pristojbine za priveze. Zanje je strošek skoraj dvakrat večji kot za najemnike komunalnih privezov v piranskem mandraču, ki ga upravlja Okolje Piran.

V kanalu Fazan je približno 220 komunalnih privezov. Na prosto mesto čaka več kot 140 prosilcev, nekateri tudi že pet let. Foto: Helena Race
V kanalu Fazan je približno 220 komunalnih privezov. Na prosto mesto čaka več kot 140 prosilcev, nekateri tudi že pet let. Foto: Helena Race

LUCIJA > Peticijo, pod katero so v dveh dneh zbrali 170 podpisov, so naslovili na piransko občino.

Menijo namreč, da je prav občina tista, ki jim s spremembo koncesijske pogodbe, ki jo je sklenila z Marino Portorož, lahko pomaga do pravičnejših cen komunalnih privezov. V občini pa se takšnega podviga očitno ne nameravajo lotiti. “Občina Piran nima vpliva na določanje cen privezov v kanalu Fazan. Zavedamo se pomanjkanja komunalnih privezov v občini Piran, zato načrtujemo ureditev novih privezov v Piranu v okviru DPN,” odgovarjajo podpisnikom peticije.

Ti očitke o oderuških pristojbinah utemeljujejo s primerjavo cen komunalnih privezov v piranskem mandraču, ki ga upravlja Okolje piran. Privez za petmetrsko plovilo tam lastnika stane 240 evrov na leto. V kanalu Fazan je cena bistveno višja, 403 evre na leto. Lastniki plovil in njihovi podporniki na takšno nesorazmerje ne pristajajo. Poudarjajo, da dragi privezi v Luciji niso nič boljši od cenejših v Piranu.

“Marina v zadnjih letih nebrzdano dviguje cene komunalnih privezov, Občina Piran pa to dopušča,” so zapisali v peticiji. “V Luciji domačini, med njimi številni upokojenci, ne zmoremo plačevati oderuških komunalnih pristojbin za svoja manjša plovila in imamo občutek, da nas Marina želi izriniti iz kanala Fazan.”

Če Marina ne namerava znižati pristojbin za komunalne priveze v kanalu Fazan, pa naj njegovo upravljanje prevzame Okolje, predlagajo.

V Marini Portorož so presenečeni, da krajani svojih pritožb niso naslovili neposredno nanje. “Očitki, ki so navedeni v peticiji, kratko malo ne držijo, saj smo v zadnjih letih dvigovali cene privezov za rast stroškov življenjskih potrebščin,” pravi vodja marine Damjan Ostanek. Poudarja, da v letu 2013 podražitve ni bilo, res pa je, da so v zadnjih petih letih uvedli štiri. Na letošnjo, pravi, so vplivali dvig DDV za dva odstotka, plačilo vodnega dovoljenja in zvišana rast življenjskih potrebščin za obdobje dveh let.

“Žal nam je, da za nekatere posameznike plačilo priveza predstavlja velik strošek, vendar pa po drugi plati pričakujemo tudi razumevanje s strani najemnikov, da je vzdrževanje privezov in kanala povezano s stroški, ki neprestano naraščajo, kar je delno zajeto tudi v ceni letnega najema priveza,” dodaja Ostanek. ID


Najbolj brano