Predor Markovec še ne bo redčil sezonske prometne gneče

Če bi predor Markovec v Darsu želeli končati do poletja 2014, kot so nazadnje napovedali, bi potrebovali precejšen pospešek, a se še vedno soočajo z več vprašanji kot odgovori. Napovedujejo le, da ga bo na novo prepleskal Map Trade iz Slovenske Bistrice in da bo z delom začel po božično-novoletnih praznikih.

Markovec sta prve dni julija obiskali delegaciji Darsa in vlade.  Zdaj že nekdanji državni sekretar v premierkinem kabinetu  Gašpar Gašpar Mišič je  nadvse optimistično menil, da se bomo po predoru vozili že ta mesec.    Foto: Tomaž Primožič/Fpa
Markovec sta prve dni julija obiskali delegaciji Darsa in vlade. Zdaj že nekdanji državni sekretar v premierkinem kabinetu Gašpar Gašpar Mišič je nadvse optimistično menil, da se bomo po predoru vozili že ta mesec.  Foto: Tomaž Primožič/Fpa

LJUBLJANA, MARKOVEC> Kdo bo končal gradbena dela in poskrbel za elektro-strojno opremo, pa še ne vedo.

Razpis gradbenih del v predoru, ki so ostala za propadlim avstrijskim gradbincem Alpine Bau, bi se moral v petek izteči. Vendar so ga podaljšali za en teden, do tega petka, 13. decembra.

Ali jim bo prav ta kombinacija prinesla srečo, lahko samo ugibamo. V Darsovi službi za komuniciranje pa pojasnjujejo, da so se za podaljšanje razpisa odločili zaradi številnih vprašanj morebitnih prijaviteljev. Zanimal jih je predvsem podrobnejši popis gradbenih del, čeprav naj bi jih ostalo le za odstotek ali dva. Iz razpisne dokumentacije namreč izhaja, da je treba odpraviti poškodbe in napake v predoru, pred in nad njim, torej na lokalnih cestah, pa tudi poškodbe na trasi hitre ceste. Za to so predvideli največ 1,6 milijona brez davkov. Za gradnjo pa so doslej odšteli manj kot dogovorjenega 64,5 milijona evrov z davki.

Iz gradiva je razbrati še, da zahtevajo dvoje jamstev; za resnost ponudbe 48.000 evrov in za dobro izvedbo 160.000 evrov. Dela je treba dokončati v 90 dneh od uvedbe v delo.

Čeprav je razpis za montažo elektro-strojne opreme potekel že 18. septembra, še vedno ni znano, kdo jo bo montiral. Kje se je zataknilo, v Darsu ne pojasnjujejo. Ker pa sta kandidirala dva konzorcija, ljubljanski Iskra sistemi-Riko-IMP-Javna razsvetljava-Traffic Design in ptujsko-ljubljanski dvojec Tenzor-GVO (skupaj sta dala cenejšo ponudbo), lahko domnevamo, da se uprava s predsednikom Matjažem Knezom boji morebitne pritožbe ponudnika, ki ga ne bi izbrali.

To bi zavleklo začetek montaže in posledično znova prestavilo že večkrat premaknjene časovne okvire za dokončanje predora. Dokončanje vseh del, vključno z elektro-strojno opremo, so sprva predvidevali do letošnje pomladi - pol leta po zadnjih gradbenih delih, hitra cesta pa bi morala biti nared že leta 2011.

Zdajšnji minister za infrastrukturo in prostor Samo Omrzel za Darsovo dodatno zamudo najbrž ne bi imel prav veliko razumevanja, saj Knezu očita, da je eden tistih, ki si želijo, da ne bi bil več minister.

Še najmanj se zapleta pri sanaciji barvnega premaza v predoru. Dars z izbranim ponudnikom Map Trade v teh dneh sklepa pogodbo, vredno 835.937 evrov brez davkov. Map Trade je bil najcenejši od petih kandidatov, katerih ponudbe so odprli 11. oktobra. Koliko časa bo Map Trade potreboval za odstranitev stare barve in ustrezen nanos nove, ne vemo, vendar je prejšnji izvajalec samo za pleskanje potreboval štiri mesece. MIRJANA CERIN


Najbolj brano