Po 22 letih je čas za obnovo hitre ceste

Dars obnavlja še drugo stran hitre ceste na odseku med Slavčkom in Semedelo. Čeprav marsikdo meni, da cesta še ni potrebovala prenove in da bi bilo bolje denar preusmeriti na kak bolj dotrajan odsek, v Darsu pojasnjujejo, da je po 22 letih, odkar je bila zgrajena, prišel čas za temeljitejša popravila.

Odsek hitre ceste pri Kopru v smeri proti Srminu so zaprli po prvomajskih praznikih. Obnavljali ga bodo še deset dni.  Foto: Tomaž Primožič/Fpa
Odsek hitre ceste pri Kopru v smeri proti Srminu so zaprli po prvomajskih praznikih. Obnavljali ga bodo še deset dni.  Foto: Tomaž Primožič/Fpa

KOPER > Odsek hitre ceste, dolg 6,4 kilometra, od Srmina do Kopra so zgradili leta 1992. Del med Slavčkom in Semedelo, ki ga zdaj obnavljajo, pa je Dars prevzel šele pred petimi leti; pred tem je z njim upravljala Direkcija RS za ceste. Odkar so ga zgradili, na njem niso opravljali večjih obnovitvenih del. “Voziščne konstrukcije avtocest in hitrih cest so projektirane ob upoštevanju 20-letne planske življenjske dobe,” pojasnjujejo na Darsu. Pri tem upoštevajo prometne obremenitve, temperature, vreme ... Če so ti pogoji pravilno predpostavljeni, mora cesta ob primernem vzdrževanju, urejanju odvodnjavanja in bankih, zalivanjem1 razpok in eni preplastitvi zdržati več kot 20 let. “Po tem obdobju je treba izvesti na vozišču večji poseg, ki življenjsko dobo podaljša vsaj za naslednjih 15 let,” pravijo na Darsu.

“Prvo merilo, da se odločimo za obnovo, je stanje vozišča. Ker smo ugotovili, da je vozišče na tem odseku obalne hitre ceste zaradi dotrajanosti potrebno obnove, smo odsek uvrstili v letošnji plan obnovitvenih del,” pojasnjujejo na Darsu.

Stanje vozišča ugotavljajo na podlagi rednih meritev razpokanosti, deformacij, ravnin in drsnosti površine. Sistem za gospodarjenje z vozišči so vzpostavili leta 2006 in ga izpolnjujejo z najnovejšimi dognanji stroke, novo zgrajenimi odseki, podatki o stanju, dobljenimi meritvami omrežja in podatki o prometnih obremenitvah.

“Ker je potreb po obnovah več od razpoložljivih sredstev za obnove, se v Darsu odločimo za tiste, ki zagotavljajo največje koristi uporabnikom in najmanjše stroške upravljalcu. Upoštevajo se tudi zahteve zakonodaje, inšpekcijske odločbe in podobno ter direktive in zahteve EU,” merila za obnove naštevajo v Darsu.

Obnovitev 700 metrov vozišča, počivališč ob njem in priključka Slavček vključno z razsvetljavo bo stala skoraj 1,5 milijona evrov. Eno polovico hitre ceste so obnovili že pred velikonočnimi in prvomajskimi prazniki, drugo stran pa bodo obnavljali predvidoma do 24. maja. Dotlej promet poteka po eni strani hitre ceste.

Drugih večjih obnovitvenih del Dars na primorskih avtocestah letos ne načrtuje.

HELENA RACE


Najbolj brano