Pedoči po šest evrov

V Izoli so v petek začeli z Dnevi domačih pedočev, užitnih klapavic torej, ki bodo trajali do prihodnje nedelje. Izpeljali jih bodo četrto leto zapored, kolikor traja širše zastavljena akcija Kilometer 0 izolskega Turističnega združenja. Obenem napovedujejo nov turistični produkt - Vedute Izole.

V Izoli so v petek začeli z  Dnevi domačih pedočev, užitnih klapavic torej, ki bodo trajali do prihodnje nedelje Foto: Ariana Buzleta
V Izoli so v petek začeli z Dnevi domačih pedočev, užitnih klapavic torej, ki bodo trajali do prihodnje nedelje Foto: Ariana Buzleta

IZOLA > Turistično združenje povezuje izolske gostince, hotelirje, vinarje, oljkarje, občino in še koga. Zadnja štiri leta ga vodi Danilo Markočič. Pri Dnevih domačih pedočev, ki so jih letos podaljšali s sedem na devet dni, igra pomembno vlogo tudi Suzana France iz izolskega podjetja Prosub, ki goji pedoče v Strunjanu in Seči. Kot pravi Francetova, so jih med lansko akcijo prodali 8000 porcij.

Izolski gostinci so podpisali listino, nekakšen kodeks, in se zavezali, da uporabljajo zgolj lokalno pridelano sadje, zelenjavo in morske sadeže. Če bo kdo kršil dogovor, bodo njegovo ime javno obelodanili. Kot pravi Danilo Markočič, je to še dodatno jamstvo za kakovost akcije Kilometer 0.

Porcijo pedočev na buzari je v Izoli v teh dneh mogoče dobiti za šest evrov. “Gostinci v teh akcijah vidijo priložnost za promocijo. Kilometer 0 je dražljaj, da gostinci začnejo iskati domače pridelke in morske sadeže ter jih ponudijo gostom. Izola se uveljavlja kot kulinarična destinacija,” pojasnjuje Igor Božič, predsednik sekcije za gostinstvo pri območni obrtni zbornici.

Nov projekt Vedute Izole Markočič označuje kot “magnet za ustvarjanje dodatnih nočitev v Izoli”. Gostom bodo najprej omogočili sprehod po mestu z vodičem in obisk ene od vinotek, kjer jim bodo ponudili sardele v šavorju ali kakšno drugo značilno jed. Zatem jih bodo s plovilom podjetja Prosub, nedavno kupljenim s pomočjo evropskega denarja, popeljali do Strunjana. Med vožnjo jih bodo seznanili z zgodovino ribištva, na cilju pa pokazali gojišče školjk in krajinski park.

Za slednje bodo poskrbeli v javnem zavodu Krajinski park Strunjan. Direktor Marko Starman vidi v tem priložnost za razširitev strunjanske “blagovne znamke” z oljčnega olja, kakijev, artičok in jagod tudi na pedoče. Uporaba morske poti se mu zdi bistvena, saj obiskovalci ne bodo potrebovali dodatnih parkirišč v krajinskem parku in ga ne bo do onesnaževali z izpušnimi plini. MC


Najbolj brano