Oprema predora - nov odmik v prihodnost

Z dokončanjem predora Markovec se spet zapleta. Čeprav je državna revizijska komisija nedavna revizijska zahtevka, povezana z razpisom za izvedbo in vzdrževanje elektro-strojne opreme, rešila Darsu v prid, se je ta odločil za nov razpis.

  Konec januarja, ko si je potek dela ogledal bivši minister za infrastrukturo in prostor Zvone Černač, je še kazalo, da bo predor končan do prihodnje pomladi, zdaj pa se ta napoved ne zdi več  uresničljiva  Foto: Tomaž Primožič/Fpa
Konec januarja, ko si je potek dela ogledal bivši minister za infrastrukturo in prostor Zvone Černač, je še kazalo, da bo predor končan do prihodnje pomladi, zdaj pa se ta napoved ne zdi več uresničljiva  Foto: Tomaž Primožič/Fpa

LJUBLJANA, MARKOVEC> S tako odločitvijo so v začetku tedna seznanili vse štiri konzorcije podjetij, ki so se prijavili na razpis, objavljen 26. junija lani.

Prvi razpis za gradnjo markovškega predora so objavili septembra 2008 in pogodbo s prvim graditeljem, Cestnim podjetjem Maribor, sklenili decembra 2009. Je 2,2-kilometrski predor Darsova najdlje trajajoča naložba? Za 0,7 kilometra daljši predor Trojane je od podpisa pogodbe do dokončanja avtocestnega odseka do Blagovice minilo pet let, za 1,1 kilometra krajši šentviški predor z avtocestnim odsekom do Kosez pa štiri leta. Najdaljši in edini enocevni avtocestni predor v državi pa je karavanški. V dolžino meri 7864 metrov, od tega je slovenskega dela za 3450 metrov.

Zakaj se je Darsova uprava na čelu z Matjažem Knezom tako odločila, lahko samo ugibamo, saj tega ne pojasnjujejo. Dejstvo pa je, da je razpisno dokumentacijo za lanski razpis (konec maja) potrdila prejšnja Darsova uprava, ki je razpis objavila le nekaj dni, preden so jo razrešili. Pri vsakem novem razpisu pa običajno na novo imenujejo strokovno komisijo, ki izvede razpis in izbere graditelja.

Odprto ostaja tudi vprašanje, kdaj bodo objavili nov razpis. V Darsu pravijo, da se bo to zgodilo “v najkrajšem možnem času”, in sicer “s spremenjenimi pogoji in spremenjenim obsegom del”. Dobro obveščeni pravijo, da bodo z novim izborom iskali samo monterja elektro-strojne opreme, ne pa tudi vzdrževalca, kot je načrtovala prejšnja uprava. Če te informacije držijo, bodo stroški za opremo predora najbrž nižji. Najcenejša lanska ponudba je znašala 12,658.648 evrov (brez davkov), za vzdrževanje opreme pa bi na leto zaračunali dodatnega 0,6 odstotka.

Po dosedanjih izkušnjah lahko nov razpis pričakujemo maja. Na portalu javnih naročil mora biti objavljen 40 dni. Če bodo ponudbe odprli slabe tri mesece zatem, kot se je, denimo, zgodilo lani, lahko novo ime monterja elektro-strojne opreme pričakujemo do oktobra. Potem ko ga bo izbrala strokovna komisija, ga bo morala potrditi uprava, nadzorni svet pa dati soglasje. Nadaljnji razvoj dogodkov bo odvisen predvsem od morebitnih pritožb, ki utegnejo postopke podaljšati za pol leta. V Darsu tako niso več prepričani, da jim bo predor uspelo predati do pomladi 2014.

Če bo avstrijski Alpine Bau maja končal gradbena dela, bodo morali komaj zgrajen predor zapreti - vsaj do začetka montaže elektro-strojne opreme.

Čakata torej obalno cesto med Koprom in Izolo še dve naporni poletni sezoni?

MIRJANA CERIN


Najbolj brano