Oljka bi ukinila vinjete na istrskih avtocestah

Hitra cesta od Škofij do Žusterne in naprej skozi predor (ko bo dokončan) do konca izolske obvoznice ter avtocesta do odcepa za Kastelec bi morali še pred začetkom poletne sezone izvzeti iz vinjetnega sistema, pozivajo v Oljki - stranki slovenske Istre.

Če v Istri ne bi potrebovali vinjet, ne bi bilo več niti kontrol  Foto: Zdravko Primožič/Fpa
Če v Istri ne bi potrebovali vinjet, ne bi bilo več niti kontrol  Foto: Zdravko Primožič/Fpa

KOPER > Obstoječa ureditev, ki zahteva vinjete tudi na teh odsekih hitre ceste oziroma avtoceste, je diskriminatorna in škodljiva za lokalno skupnost, menijo v Oljki. Uvedba vinjet je povzročila selitev večine maloobmejnega in tranzitnega prometa na lokalne ceste v Istri, te pa niso bile načrtovane za tako gost promet in so zato preobremenjene, utemeljujejo poziv Darsu in ministru za infrastrukturo in prostor Samu Omerzelu.

Da povečan promet v naseljih predstavlja resno grožnjo za varnost voznikov in krajanov, naj bi po mnenju Oljke dokazovalo večje število nesreč na bertoški in drugih lokalnih cestah. Poleg tega se lokalne ceste od uvedbe vinjetnega sistema hitreje uničujejo, breme njihove obnove pa pade na občinska pleča. “Gre za nepravično neposredno obremenjevanje lokalnih proračunov. Medtem ko Dars prejema vse prihodke iz naslova prodanih vinjet, lokalnim skupnostim pripadajo samo stroški in mnoge druge neprijetnosti,” opozarja predsednik Oljke Valter Krmac.

“Ne moremo niti mimo paradoksalnega in nesprejemljivega dejstva, da so vozniki osebnih vozil dolžni kupiti vinjeto za vožnjo po hitri cesti Škofije-Koper, medtem ko so tovorna vozila in priklopniki povsem oproščeni plačila cestnine, saj po več letih še vedno ni urejen sistem pobiranja cestnin zanje,” še dodaja.

Dars in ministra Omerzela opozarja še na posebnosti maloobmejnega prostora in Osimski sporazum, ki je predvidel prosto gibanje ljudi v krajih ob meji, ter na izgube lokalnega gospodarstva, saj naj bi nakup vinjete odvračal dnevne turiste iz Italije.

Na vprašanje, ali bodo Oljki prisluhnili, na Darsu odgovarjajo z navedbo pravila, da morajo imeti vinjeto vsa vozila do 3500 kilogramov največje dovoljene mase in to na vseh avtocestah in hitrih cestah, s katerimi upravlja Dars. Na ministrstvu za infrastrukturo in prostor pa, da bodo predlog preučile strokovne službe, šele nato bodo lahko sporočili, kaj menijo o njem. HR


Najbolj brano