Od januarja jih je odšlo kar 35

Dom upokojencev v Olmu je od januarja, ko so ga odprli, zapustilo kar 35 zaposlenih. Odhodi so tudi posledica slabe organizacije dela, stalnega pritiska pred odpustom in nepopolnih delovnih navodil, je ugotovila inšpekcija za delo. Večino nepravilnosti naj bi odpravili, zagotavlja direktorica.

  Dom v Olmu je prve oskrbovance sprejel januarja. Od takrat ga je zapustilo 35 zaposlenih. Foto: Ilona Dolenc
Dom v Olmu je prve oskrbovance sprejel januarja. Od takrat ga je zapustilo 35 zaposlenih. Foto: Ilona Dolenc

KOPER > Od zaposlenih in svojcev oskrbovancev v domu upokojencev v Olmu je bilo že nekaj mesecev po odprtju doma slišati očitke o oslabi organizaciji dela in nezadovoljnih, celo lačnih stanovalcih.

Negovalka, hkrati pa še kuharica

Da je bila “organizacija izvajanja osnovne in socialne oskrbe sporna”, pa je ugotovila tudi inšpekcija za delo, ki je preverila razmere v domu upokojencev v Olmu. “Ugotovili smo, da večina kadra ni bila zaposlena za nedoločen čas, ampak so delovna razmerja podaljševali vsake dva do tri mesece,” je zapisala glavna inšpektorica za delo Nataša Trček. Zaradi tega so zaposleni prihajali in odhajali. “To je motilo tekoče opravljanje storitev, ob tem pa ustvarjalo napetosti in negotovost zaposlenih, ki so bili pod stalnim pritiskom možnega odpusta.”

O opozorilih, da v domu ni vse tako, kot bi moralo biti, smo pisali že poleti. “Kuhajo negovalke same, ki niso kuharice, in obroki so velikokrat pripravljeni slabo. Popoldne je na oddelku ena sama negovalka, ki mora skuhati hrano za 30 do 35 ljudi, nahraniti vse nepokretne, pospraviti kuhinjo in opraviti vsem večerno nego, jih umiti, previti, pripraviti za spanje. Kako naj ena sama ženska opravi vse to? In če že opravi, ali je to delo res izvedeno strokovno,” se je spraševala nekdanja zaposlena.

Inšpekcija je ugotovila, da so zaposleni v domu v Olmu dobivali nepopolna ali celo nasprotujoča si navodila za delo, dom pa ni imel stalnega strokovnega vodenja. “Opravila so bila preozko časovno normirana in jih je bilo, zlasti novemu osebju, težko ali nemogoče izpolnjevati. Delavci v pogodbah o zaposlitvi niso imeli opredeljenega delovnega mesta, zato niso vedeli, kaj je njihovo delo,” navaja Nataša Trček.

Za reševanje vsakodnevnih težav in organizacijo dela so se morali obračati na strokovne službe na Ptuju; dom Olmo je namreč enota Doma upokojencev Ptuj.

Odšlo jih je že 35

“Večino nepravilnosti smo že odpravili,” zagotavlja direktorica doma Ptuj Kristina Dokl. Organizacija dela pa naj bi bila prilagojena standardom domov četrte generacije, kjer oskrbovanci živijo v gospodinjskih skupnostih in lahko tudi pomagajo pri vsakodnevnih opravilih, pripravi hrane in podobno.

Nove zaposlene uvajajo mentorji, ki jim tudi prenašajo navodila. Zaposleni so na delovnih mestih, za katera se prijavijo, in imajo ustrezno izobrazbo, zagotavlja Doklova. Večina zaposlenih ima pogodbe sklenjene za določen čas. Po pretečenem uvajalnem obdobju pa se zaposleni odloči, ali bo to delo lahko opravljal oziroma želel opravljati še naprej, pravi Doklova. “Od odprtja doma do danes je delovno razmerje prenehalo 35 zaposlenim, nekaterim na lastno željo, nekateri pa niso dosegli zastavljenih ciljev,” še pojasnjuje.

Razmere v sobi 209 so ustrezne

Razmere v domu v Olmu je preverila tudi zdravstvena inšpekcija. Večjih nepravilnosti ni ugotovila. To, da negovalno osebje skrbi tudi za pripravo hrane, pa “načeloma ni sporno, če so zaposleni primerno usposobljeni in izvajajo ustrezne postopke za zagotavljanje higiene živil”, so pojasnili na zdravstvenem inšpektoratu.

Glede namestitve enega od oskrbovancev v prostor, ki je bil namenjen shrambi, pa niso našli nepravilnosti. “Očitek o namestitvi uporabnika v sobi 209, ki ni nikoli bila shramba, je neutemeljen. Za uporabnika se izvaja ustrezna vrste oskrbe v ustreznih bivalnih razmerah,” zagotavljajo na delovni inšpekciji.

HELENA RACE


Najbolj brano