Obalne galerije še vedno brez depojev

Požar v prizidku skladišča soli Monfort v Portorožu, kjer prostore uporabljajo Obalne galerije Piran, je spet razkril problem galerijskih depojev. Več kot 1000 slik in kipov iz svoje stalne zbirke, ki jo ocenjujejo kot eno ključnih za razumevanje umetnosti 20. stoletja, hrani v neprimernih razmerah.

Požar v prizidku skladišča soli Monfort priča tudi o tem, da začasni depoji nimajo ustrezne protipožarne zaščite Foto: Tomaž Primožič/Fpa
Požar v prizidku skladišča soli Monfort priča tudi o tem, da začasni depoji nimajo ustrezne protipožarne zaščite Foto: Tomaž Primožič/Fpa

PIRAN > Po pregledu notranjosti prizidka, kjer je zagorelo in kjer imajo spravljene arhivske kataloge, zbirke člankov in del likovne zbirke, se je izkazalo, da likovna dela niso uničena ali poškodovana. Zgorela pa je omara s katalogi zadnjih treh let, prostor je poln saj, ki prekrivajo tudi likovna dela. A zavita so v plastične folije, tako da jih niso poškodovale.

Požar v sredo dopoldne pa je razkril neprimernost prostorov, v katerih hranijo umetniška dela. “Ob tej priložnosti bi radi izpostavili, da je v interesu širše javnosti, da ustanoviteljica Obalnih galerij Piran enkrat za vselej reši problem arhiviranja in hranjenja likovnih del in dokumentacije. Vprašanje je odprto že toliko časa, kolikor delujejo galerije in je z vsakim letom bolj pereče,” opozarja ravnateljica Obalnih galerij Lilijana Stepančič.

V piranski občinski upravi na to odgovarjajo, da se je župan Peter Bossman o problematiki depojev pogovarjal z ministrstvom za kulturo: “Predlagali so, da je smiselno in smotrno problem arhiviranja in hranjenja likovnih del rešiti na ravni celotne slovenske Istre, tudi za preostale kulturne ustanove, ki delujejo tu.” Rešitev bi morala biti celovita in trajna, še dodajajo.

Obalne galerije so med uglednejšimi kulturnimi institucijami v Sloveniji, že v preteklih letih pa je bilo večkrat slišati opozorila, da lahko ustanova izgubi svoj status regionalnega muzeja sodobne umetnosti, s tem pa tudi državni denar, ker nima primernih prostorov za svojo zbirko.

“Obalne galerije Piran imajo depoje za zbirko na več lokacijah, ki niso primerno klimatsko opremljeni. Večji problem kot to pa je, da vsakih nekaj let zbirko selimo v druge prostore. Vsaka selitev je problematična, če že ne strokovno neupravičena,” še pravi Stepančičeva. Rešitev bi bila ustanovitev muzeja umetnosti, v katerem bi postala zbirka iz depojev javno dostopna; o tem v Obalnih galerijah razmišljajo že skoraj toliko časa, kolikor imajo težave s pomanjkanjem prostorov. “Kar nekaj je praznih palač v starih mestnih jedrih ali praznih industrijskih prostorov na njihovih obrobjih. Stopimo skupaj in naredimo nekaj, na kar bomo ponosni,” poziva Stepančičeva.

HELENA RACE


Najbolj brano