Niti drugi tir ne bi pomagal

Proga Koper-Ljubljana je na odseku med Borovnico in Pivko povsem uničena, pravi generalni direktor Slovenskih železnic (SŽ) Dušan Mes: “Vozno mrežo bo treba na novo zgraditi. Gre za katastrofo, ne samo za nesrečo.” Predvidoma jutri bodo s proge očistili žice, stebre in drevje, da bodo do konca tedna lahko začeli voziti z dizelskimi lokomotivami.

Dušan Mes: “Tudi če bi imeli tri tire, bi bila proga zdaj uničena.”  Foto: Tomaž Primožič/Fpa
Dušan Mes: “Tudi če bi imeli tri tire, bi bila proga zdaj uničena.”  Foto: Tomaž Primožič/Fpa

KOPER > Z električnimi lokomotivami po progi Koper-Ljubljana ne bo mogoče peljati še nekaj mesecev. Na progi ležijo potrgane žice, podrti stebri in drevje. “Več ekip dan in noč čisti progo, kljub temu da zdaj spet pada leden dež. Samo na tej progi je na delu vsaj 300 ali 400 naših delavcev, v vsej Sloveniji pa še enkrat toliko,” je včeraj popoldne povedal Dušan Mes. Pomagajo tudi prostovoljci civilne zaščite.

Dizelskih lokomotiv imajo dovolj

Načrtuje, da bi jutri ali v petek lahko tovor iz pristanišča in do njega odpeljala prva dizelska lokomotiva. “Do konca tedna pa bomo lahko odpeljali ves zaostali tovor iz Luke in bo promet nemoteno tekel z dizelskimi lokomotivami. Imamo jih dovolj, lahko si jih tudi izposodimo v sosednjih državah,” načrtuje Mes, ki se je v Kopru včeraj o tem pogovarjal s predsednikom uprave Luke Gašparjem Gašparjem Mišičem. Iz Kopra do Divače bodo tovor lahko vlekli z električnimi lokomotivami, tam pa jih bodo zamenjale dizelske. Ta prevoz je sicer počasnejši in dražji.

Na SŽ ocenjujejo, da imajo za več deset milijonov evrov neposredne škode. Poleg tega štejejo vsak dan približno 400.000 evrov izpada prihodkov na tovornem in potniškem prometu.

Luka Koper ima, denimo, na slovenskih tirih ujetih 63 vlakovnih kompozicij, tudi take z natovorjenimi avtomobili, ki jih morajo zdaj SŽ celo varovati. Vlakovni promet iz Luke povsem stoji že od petka, to pomeni več kot 200 vlakov. A Mišič zagotavlja, da bodo sedanji izpad prihodkov in tovora lahko nadomestili v prihodnjem tednu ali dveh, ko bo promet znova stekel.

Soška proga zmore le nekaj vlakov

Resda je ena od obvoznih poti pri nas lahko tudi Soška proga iz Nove Gorice proti Jesenicam, a po njej je mogoče spustiti le nekaj vlakov z manjšo nosilnostjo na dan, pravi Mes. V taki vremenski katastrofi pa niti drugi tir ne bi pomagal. “Tudi če bi imeli tri tire, bi bili zdaj uničeni,” pravi Mes. In niti morebitni tir iz Kopra do Trsta ne bil alternativa, saj je v Italiji zaradi snega zaprta pontebska proga proti Avstriji, prav tako pa tudi nekatere proge na avstrijski strani.

Mes je še napovedal, da bodo vse slovenske železniške proge, razen Koper-Ljubljana, usposobili do včerajšnjega večera.

KATJA GLEŠČIČ


Najbolj brano