Mišič: Luka Koper potrebuje poseben zakon

Predstavniki Luke Koper, Direkcije RS za ceste ter ministrstva za infrastrukturo in prostor so se na današnjem sestanku pogovarjali o cestnih navezavah pristanišča z zaledjem. Predsednik uprave Luke Koper Gašpar Gašpar Mišič se je med drugim zavzel za sprejetje posebnega zakona o razvoju koprskega pristanišča, so sporočili iz Luke.

“Logistika je lahko motor razvoja slovenskega gospodarstva, zato naj država razpoložljiva sredstva usmeri v to panogo,” pravi Gašpar Gašpar Mišič Foto: Tomaž Primožič/Fpa
“Logistika je lahko motor razvoja slovenskega gospodarstva, zato naj država razpoložljiva sredstva usmeri v to panogo,” pravi Gašpar Gašpar Mišič Foto: Tomaž Primožič/Fpa

KOPER > Predsednik uprave Luke Koper Gašpar Gašpar Mišič, direktor direktorata za infrastrukturo na ministrstvu za infrastrukturo in prostor Dean Herenda ter direktor Darsa Gregor Ficko so danes ugotovili, da je zaradi krčenja denarja za investicije ogroženih več deset infrastrukturnih projektov v državi.

Gašpar Mišič je zato predlagal, naj država sprejme poseben zakon o razvoju koprskega pristanišča, ki bo vključeval tudi njegovo prometno povezanost z zaledjem. Vsakokratna vlada namreč po njegovih besedah spreminja načrte in prioritete na področju železniške povezave pristanišča s svetom. “Logistika je lahko motor razvoja slovenskega gospodarstva, zato naj država razpoložljiva sredstva usmeri v to panogo,” je pozval.

Povezava z zaledjem in dodatni tir

Gašpar Mišič je predstavil tudi idejne projekte glede podaljševanja obeh pomolov vse do meje luškega akvatorija, s čimer bi po naravni poti prišli do potrebnih globin ter se tako izognili stroškom poglabljanja in odlaganja mulja.

Predstavil je tudi ugotovljene rešitve za postavitev več novih vhodov v pristanišče, s katerimi bi razbremenili križanje prometnih tokov znotraj pristanišča ter se izognili nepotrebnim investicijam, katerih vrednost skupaj znaša več kot 26 milijonov evrov. Za večjo učinkovitost novih vhodov pa pristanišče potrebuje tudi sodobno in zmogljivo cestno povezavo z zaledjem ter dodatni tir, pravi Gašpar Mišič.

Ekološki vidik

Prav tako pa bo treba vsak projekt, ki je predviden v okviru državnega prostorskega načrta, ponovno temeljito preučiti, tako z ekonomskega vidika kot tudi tehnološkega in komercialnega, meni Gašpar Mišič.

“Pri vseh nadaljnjih investicijah bomo strogo upoštevali tudi ekološki vidik oziroma vidik vplivov na okolje. Vse te ugotovitve bodo podlaga za spremembo petletnega plana razvoja pristanišča, kar mora v končni fazi potrditi vlada. Prepričani smo, da težav s tem ne bo, saj bodo vse spremembe upravičene in podkrepljene z vsemi potrebnimi izračuni in dokazi,” še dodaja.

STA


Najbolj brano