Luko monopol pri vleki ladij stane 400.000 evrov

Luka Koper je začela postopno odplačevati 400.000 evrov kazni, ker izkorišča monopol pri storitvah vlačilcev. Globo ji je že pred šestimi leti naložil nekdanji urad za varstvo konkurence. V podjetju so se pritožili, da je kazen pretirana, šli tudi na sodišče, a niso uspeli. Višje sodišče je pred nedavnim globo potrdilo.

Luko Koper monopol pri vleki ladij stane 400.000 evrov. Kazen odplačuje postopno. Foto: Zdravko Primožič/Fpa
Luko Koper monopol pri vleki ladij stane 400.000 evrov. Kazen odplačuje postopno. Foto: Zdravko Primožič/Fpa

KOPER > “Globa je bila pravnomočno izrečena: 395.955 evrov za pravno osebo Luka Koper in 10.000 evrov za njeno odgovorno osebo,” so zapisali na javni agenciji za varstvo konkurence (AVK), ki je nasledila nekdanji urad.

Višje sodišče je o tem odločilo decembra lani. V Luki pravijo, da globo že odplačujejo, in to postopno, “po določeni shemi odplačevanja”. Ne povedo pa, kdo je tisti odgovorni v podjetju, ki mora iz svojega žepa plačati 10.000 evrov. “O tem nimamo informacij,” so nam odgovorili. Glede na to, da je takratni varuh konkurence Jani Soršak prvo odločbo s kaznijo podpisal leta 2008, ko je Luko vodil Robert Časar, je verjetno Časarjeva tudi pravnomočna kazen.

Postopek začeli pred šestimi leti

Soršakov urad je luško vleko pred šestimi leti vzel pod drobnogled na podlagi prijave podjetja S5 Janeza Koprivca. Podjetnik iz Srgašev, ki sicer ni imel v lasti nobenega vlačilca, si je namreč zamislil, da bi tudi sam ponujal storitve vleke ladij. A v Luki so mu zavrnili prošnjo za privez vlačilcev na območju pristanišča z obrazložitvijo, da nimajo prostora. Koprivc je trdil, da mu Luka s tem ne daje enakih možnosti, kot jih ima “njena” družba Adria Tow (ta je v mešani lasti Luke Koper in tržaškega Oceana), ki v pristanišču opravlja vleko. Varuh konkurence mu je pritrdil in odločil, da gre pri tem za izkoriščanje prevladujočega položaja.

Terja tudi dva milijona odškodnine

Koprivec pa je kasneje, opogumljen z odločbo varuha, Luko še odškodninsko tožil za 2,1 milijona evrov; toliko dobička naj bi namreč izgubil, ker zaradi oviranja Luke ni mogel opravljati vleke. Predstavniki Luke pa so na sodišču vseskozi trdili, da Koprivec ni imel nikoli resnega namena z vleko in da mu gre le za denar. Postopek še ni končan. Adria Tow je še vedno edino podjetje, ki v koprskem pristanišču s petimi vlačilci pomaga ladje pripeljati do priveza. Med tem pravdanjem je sicer ministrstvo za promet storitve vleke v pomorskem zakoniku uredilo na novo - s koncesijo. A tako je samo na papirju, saj koncesije še niso podeljevali.

KATJA GLEŠČIČ


Najbolj brano