Luka Koper: Zelena luč za podaljšanje prvega pomola

Nadzorni svet Luke Koper je na današnji seji podal soglasje k začetku postopkov za realizacijo načrtov za podaljšanje južnega dela prvega pomola, s čimer bi povečali zmogljivosti kontejnerskega terminala. Na ta način naj bi se letna zmogljivost omenjenega terminala s sedanjih 720.000 povečala za dodatnih 230.000 kontejnerskih enot.

Nadzorni svet Luke Koper je na današnji seji podal soglasje k začetku postopkov za realizacijo načrtov za podaljšanje južnega dela prvega pomola, s čimer bi povečali zmogljivosti kontejnerskega terminala Foto: Tomaž Primožič/Fpa
Nadzorni svet Luke Koper je na današnji seji podal soglasje k začetku postopkov za realizacijo načrtov za podaljšanje južnega dela prvega pomola, s čimer bi povečali zmogljivosti kontejnerskega terminala Foto: Tomaž Primožič/Fpa

KOPER > Projekt poleg poglabljanja morskega dna prvega bazena zajema tudi izgradnjo dodatnih 100 metrov operativne obale in novega veza, izgradnjo kasete za odlaganje morskih sedimentov na čelu pomola, izgradnjo skladiščnih in manipulativnih površin na južnem delu pomola, dodatno železniško infrastrukturo ter nabavo dodatne opreme, so sporočili iz Luke Koper.

Projekt, katerega vrednost je ocenjena na 78 milijonov evrov, bo potekal večfazno in bo v celoti zaključen do leta 2018. Projekt je skladen z veljavnim državnim prostorskim načrtom za celovito prostorsko ureditev koprskega pristanišča ter z dopolnjenim petletnim programom razvoja pristanišča, ki ga je v četrtek sprejela vlada, pojasnjujejo v Luki.

Navajajo, da naj bi se povpraševanje po kontejnerskem pretovoru v severnem Jadranu glede na ugotovitve več mednarodnih študij v naslednjih letih povečevalo in do leta 2030 doseglo približno šest milijonov kontejnerskih enot.

Luka Koper je lani pretovorila 570.000 tisoč kontejnerskih enot in s tem dosegla tretjinski tržni delež med severnojadranskimi pristanišči, s strateškega vidika pa želijo najmanj ohraniti doseženi tržni delež ter izkoristiti tržni potencial in pričakovano povečevanje tržnega povpraševanja, so navedli med razlogi za investicijo.

Za dosego tega cilja načrtujejo z vlaganji v infrastrukturo in opremo na prvem pomolu ter v njegovem zaledju v naslednjih desetih letih zagotoviti zmogljivost pretovora 1,4 milijona kontejnerskih enot.

Po izgradnji in zagotovitvi dodatne železniške povezovalne infrastrukture zunaj pristanišča, kar naj bi se uresničilo predvidoma po letu 2022, pa bo možno ob preselitvi obstoječih zmogljivosti za pretovor drugih blagovnih skupin na ostale lokacije znotraj pristanišča ter z namembo celotnega prvega pomola za kontejnerski pretovor zagotoviti skupno letno zmogljivost pretovora v obsegu skoraj dveh milijonov kontejnerskih enot, so še zapisali v Luki Koper.

STA


Najbolj brano