Kriza jim dela uslugo

Izolsko podjetje KMK Box je lani povečalo prihodke za petino; presegli so pet milijonov evrov, dobiček pa je skoraj štirikrat večji. Kriza jih ne ustavlja, nasprotno: kupci vse bolj ugotavljajo, da z njihovo inovativno embalažo lahko precej prihranijo.

Podjetje KMK Box Igorja Morgana (levo) in Valterja Krmaca z inovativno embalažo zalaga velika slovenska in tuja  podjetja, pri njih pa različna stojala kupujejo tudi multinacionalke
Podjetje KMK Box Igorja Morgana (levo) in Valterja Krmaca z inovativno embalažo zalaga velika slovenska in tuja podjetja, pri njih pa različna stojala kupujejo tudi multinacionalke  

IZOLA> KMK Box, ki sta ga pred 17 leti ustanovila Igor Morgan in Valter Krmac, sodi med vodilne proizvajalce polipropilenske embalaže (kartonplast) v Evropi. Taka embalaža res stane več kot kartonasta, a podjetja na koncu vseeno prihranijo, saj jo je mogoče večkrat uporabiti. “Kriza nam po tej strani dela uslugo, saj so podjetja zdaj bolj pazljiva pri stroških,” pravi Igor Morgan, ki je direktor podjetja. Danes transportno embalažo delajo za Hidrio, Letriko, Cimos, Hello Saturnus, TCG Unitech ... Na tuje jo prodajo že 40 odstotkov. Ponudnikov je danes že več, a tekmece večinoma puščajo za sabo.

Poleg transportne embalaže delajo tudi različna stojala in opremo za predstavitve na sejmih. Za embalažo, ki so jo ukrojili za BMW, so dobili tudi oblikovalskega oskarja. Na enem izmed sejmov so se predstavniki velikana Black&Decker zanimali za promocijsko stojalo. “Čez štiri dni smo jim ga že poslali. No, tistega niso kupili, smo se pa zmenili za nek drug posel,” pravi Morgan.

Skoraj vsak dan potrka kdo, ki bi rad delal pri njih; ni važno, kaj, samo da bi delal. “V izolski občini smo eni redkih podjetij, ki nismo samo preživeli, ampak rastemo. Nismo veliki, a če bi Primorska, ki izgublja velika podjetja, imela 100 takih podjetij, kot je KMK Box, bi nam vsem šlo veliko bolje,” pravi Valter Krmac, ki je sicer vodja prodaje.

V podjetju, ki ima 30 zaposlenih, delo pa daje še prav tolikim agencijskim delavcem, se letos nameravajo bolj posvetiti razvoju lastnih izdelkov. KMK Box bo izdeloval in tržil ptičjo krmilnico, ki si jo je zamislil starosta slovenskih inovatorjev, Peter Florjančič. Za zdaj še izbirajo trgovsko verigo, preko katere bi jo poslali na trg. Njihova druga tržna niša pa je oprema za otroške in mladinske sobe, kot so različna stojala in odlagalne površine.

Lastnika razmišljata, da bi se kapitalsko povezala z italijanskim partnerjem, od katerega že leta kupujeta plošče kartonplasta. Podjetje iz Pordenona ima razvito prodajno mrežo, in KMK Box že zdaj preko njega ustvari desetino prodaje v tujini. Kapitalska povezava bi tako prispevala k še hitrejši rasti prodaje.

SONJA RIBOLICA


Najbolj brano