Koper bo matično pristanišče

Zamisel, da bi Koper v prihodnje postal matično pristanišče za nekatere turistične ladjarje, postaja vse bolj otipljiva. V občini in Luki Koper napovedujejo, da bi lahko prve korake v to smer storili že prihodnje leto, a je treba uskladiti še nekatere ključne podrobnosti.

Zamisel, da bi Koper v prihodnje postal matično pristanišče za nekatere turistične ladjarje, postaja vse bolj otipljiva Foto: Dokumentacija Luke Koper
Zamisel, da bi Koper v prihodnje postal matično pristanišče za nekatere turistične ladjarje, postaja vse bolj otipljiva Foto: Dokumentacija Luke Koper

KOPER > Direktor potniškega terminala v Luki Koper Bojan Babič pravi, da že imajo na mizi študije, iz katerih je razvidno, da je najbolj smiselno pritegniti k sodelovanju evropske ladjarske družbe, kot so Thomson, P&O in nekatere druge manjše družbe, ki ustvarjajo dobiček z belo floto. “Vsi se strinjamo, da moramo iz tega projekta potegniti čim več koristi za razvoj mesta in regije,” je jasen Babič. Prve napovedi kažejo, da bo Koper prihodnje leto obiskalo najmanj 72.000 potnikov z ladij za križarjenja, kar je deset odstotkov več kot letos.

Dopolni ga Jana Tolja, svetovalka koprskega župana Borisa Popoviča, ki ocenjuje, da bo treba dobro presoditi, do katere meje bi kazalo razvijati ta projekt, da ne bi na koncu trčili ob morebitne negativne posledice. Po njenih besedah ima Koper nekaj poglavitnih prednosti, zaradi katerih v tem obmorskem mestu ne bi smelo priti do logističnih težav in s tem posledično slabe volje domačinov.

Koper ni Dubrovnik

“Koper ni Dubrovnik, kjer ob prihodu potniške ladje masa turistov preplavi mestno središče. Pri nas so razmere drugačne, ker je v Sloveniji vse na dosegu in se marsikateri potnik odloči za avtobusni izlet v Lipico, Postojnsko jamo, Ljubljano ali Bled. Prav zaradi te porazdelitve je pritisk na koprsko mestno jedro manjši in zaradi tega nihče ne negoduje,” meni Tolja.

Odgovorne v pristanišču in v mestni upravi je razumeti, da je treba med drugim doreči še ključno vprašanje o razsežnosti bodoče stavbe na potniškem terminalu. Bo to zgolj servisni objekt ali morebiti večnamenski poslovno-turistični paviljon, ki bo živel vse leto?

Nekaj zanimivih pogledov na arhitekturo, ki bi jo kazalo umestiti na zdaj še nerazviti del obale ob severni obvoznici, so na papir prelili študenti arhitekture. Svoje izdelke so včeraj postavili na ogled v galeriji Rradovac v koprski Čevljarski ulici. Gre za plod mednarodne študijske delavnice Fakultete za arhitekturo iz Ljubljane in arhitekturnega oddelka Univerze na Floridi. Koordinator ustvarjalnega dela slovenskih študentov profesor Jurij Kobe je z delom svojega podmladka zelo zadovoljen, saj meni, da bi lahko nekatere zamisli nadgradili in jih v prihodnje smiselno vključili v bodoči projekt ureditve potniškega terminala.

Terminal naj živi vse leto

“Iskali smo rešitve, kako povezati terminal in mestno jedro. Sledili smo željam, namigom in napotkom Luke Koper in koprske občine, saj sami najbolje vedo, kakšne so prostorske in arhitekturne potrebe na tej lokaciji. Ta prostor ima izjemen potencial, zato bi kazalo razmisliti o objektu, ki bi obogatil ta del mesta in bi funkcioniral tudi, ko na privezu ne bi bilo ladij,” pojasnjuje Kobe.

NATAŠA HLAJ


Najbolj brano