Kad in Sod na hitro vnovčujeta Plovbo

Pri ladjarju Döhleju v Hamburgu lahko vsak čas pričakujejo obvestilo Slovenske odškodninske družbe (Sod) in Kapitalske družbe (Kad), da bosta unovčili prodajno opcijo za 25-odstotni delež Splošne plovbe. Če posel izpeljejo, bosta paradržavna sklada v dveh mesecih res dobila 60 milijonov evrov kupnine, a Splošno plovbo bo popolnoma obvladoval nemški ladjar.

Država se bo s prodajo Splošne plovbe  odpovedala dividendam, ki bi jih podjetje, potem ko je v zadnjem desetletju posodobilo floto, lahko znova začelo izplačevati
Država se bo s prodajo Splošne plovbe odpovedala dividendam, ki bi jih podjetje, potem ko je v zadnjem desetletju posodobilo floto, lahko znova začelo izplačevati 

LJUBLJANA> Prodaja kontrolnega deleža Splošne plovbe je politična odločitev, je prepričan predsednik uprave Splošne plovbe Egon Bandelj. “Odhajajoča garnitura Kada in Soda sprejema politične odločitve. Ne zavedajo se, da niso več na oblasti,” je oster Bandelj.

Döhle bo presegel 75-odstotni delež

V Kadu in Sodu bodo o tej odločitvi javnost obvestili danes. Po naših informacijah bosta sklada prodajno opcijo unovčila in se umaknila iz lastništva še edinega ladjarja s sedežem v Sloveniji. Tako bosta sicer dobila 60 milijonov evrov kupnine, a Döhle bo s 75-odstotnim deležem dobil popolno oblast v Splošni plovbi in sedež podjetja bo lahko kadarkoli prenesel iz Portoroža v Hamburg. To bi bil udarec za slovensko pomorstvo. Splošna plovba namreč zaposluje in izobražuje slovenske pomorščake, štipendira dijake in študente pomorstva, srednji pomorski šoli in fakulteti za pomorstvo pa pomaga kupovati opremo.

Bandelj o intrigah

Bandelj ocenjuje, da ravnanje paradržavnih skladov z lastniškim deležem v Splošni plovbi že nekaj časa ni korektno. “Na lanske intrige Kada in Soda, ko sta hotela kupiti 19-odstotni delež Splošne plovbe od Mercate za 27 milijonov evrov in nato teh 19 odstotkov naprej prodati Döhleju v okviru opcijske pogodbe, bomo v prihodnje javnost še posebej opozorili,” napoveduje Bandelj. Sklada na vprašanja PN o tem nista odgovorila. Zanimivo pa je, da je taisti 19-odstotni delež, za katerega bi Kad in Sod skoraj odštela 27 milijonov evrov, kmalu zatem zadolženi Mercati zasegla banka Unicredit in ga prodajala za vsega osem milijonov evrov, a kupca niti po tej ceni ni našla.

Raje manj, a takoj?

Döhlejeva obveznost do nakupa preostalega dela Splošne plovbe sega že v leto 2007, ko sta sklada Nemcu na dražbi prodala 29-odstotni delež Splošne plovbe, tako da je ta postal 51-odstotni lastnik našega ladjarja. Takrat so podpisali še opcijsko pogodbo, po kateri mora Döhle kupiti še 25,05-odstotka po enaki ceni (z obrestmi), če se Kad in Sod do konca letošnjega leta odločita, da bosta delež prodala.

A še do nedavnega je veljalo prepričanje, da je Splošna plovba strateška naložba, kjer naj država ohrani kontrolni delež. Tudi agencija za upravljanje kapitalskih naložb države je še lani Splošno plovbo uvrstila na seznam strateških naložb. V Kadu in Sodu pa ne mislijo tako. Kot kaže, sklada niti ne zasledujeta najvišje možne kupnine, ampak želita posel izpeljati čim prej. S prodajo ob koncu leta, tik preden se izteče opcijska pogodba, bi namreč od nemškega ladjarja za Plovbo iztržila še nekaj milijonov več, saj se ta delež obrestuje s šestodstotnimi letnimi obrestmi.

KATJA GLEŠČIČ


Najbolj brano